خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار وزیر خارجه هند:

هند جزو کشورهای اولویت‌دار برای سرمایه گذاری در ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۹۹

در فضای جدید بسیاری از کشورهای جهان برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل می‌کنند و ایران برای هند به عنوان یک شریک قدرتمند منطقه‌ای و همچنین سایر کشورهای منطقه، اولویت قائل است.

رییس جمهور اسلامی ایران با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند در زمینه های فرهنگی و تجاری تاکید کرد: ایران برای سرمایه گذاری هند در پروژه های خود بویژه در بندر چابهار اولویت قائل است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ظهر جمعه و در دیدار با وزیر خارجه هند که در حاشیه اجلاس شانگهای در تاجیکستان برگزار شد، گفت: ایران و هند علاوه بر ریشه‌های مشترک تاریخ و فرهنگی همواره شرکای مطمئنی برای یکدیگر بوده‌اند.
رییس جمهور با اشاره به همکاری‌های فراوان دو کشور در حوزه انرژی افزود: در فضای جدید بسیاری از کشورهای جهان برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل می‌کنند و ایران برای هند به عنوان یک شریک قدرتمند منطقه‌ای و همچنین سایر کشورهای منطقه، اولویت قائل است.

روحانی از نخست وزیر هند برای سفر به تهران و مذاکره در خصوص توسعه روابط دعوت کرد و گفت: امیدواریم شاهد دوران جدیدی در روابط دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه هند نیز با تشکر از این دیدار گفت: ایران علاوه بر روابط تاریخی همواره یکی از شرکای مطمئن و از تامین کنندگان اصلی انرژی هند بوده است.

" سوشما سوراج " در پاسخ به دعوت رییس جمهوری از هند برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در بنادر جنوبی ایران بویژه چابهار، گفت: هند در حال بررسی نهایی این موضوع است و نتیجه نهایی طی هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

وی همچنین ضمن تشکر از دعوت از نخست وزیر کشورش برای سفر به تهران، گفت: پروژه های کریدور ترانزیتی شمال – جنوب علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه های حمل و نقل، منافع دو کشور و سایر همسایگان را نیز تامین خواهد کرد و نخست وزیر هند در سال آینده از ایران دیدار خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز