خبرگزاری کار ایران

روسای جمهوری ایران و روسیه تأکید کردند؛

روابط سیاسی تهران – مسکو گسترش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۷۸

دو کشور در زمینه علم و فناوری همکاری‌های خوبی داشته‌اند و این روند باید با توسعه هر بیشتر روابط دو کشور در زمینه‌های فنی و مهندسی، تجارت و همچنین صدور خدمات و کالاهای کشاورزی تقویت شود.

رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس‌ جمهوری فدراسیون روسیه، طی دیداری بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط سیاسی دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار که روز جمعه در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان بویژه روسیه اهمیت زیادی قایل است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به مذاکرات یکسال گذشته خود با رییس‌ جمهوری روسیه که در بیشکک و شانگهای صورت گرفته بود، افزود: پیگیری اهداف بلند مدت در روابط فی‌مابین به نفع دو ملت و کل منطقه است و ارتباطات سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی تهران – مسکو طی سال گذشته در مسیر صعودی قرار گرفته است.

روحانی، اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط ایران و روسیه را جدی خواند و افزود: دو کشور در زمینه علم و فناوری همکاری‌های خوبی داشته‌اند و این روند باید با توسعه هر بیشتر روابط دو کشور در زمینه‌های فنی و مهندسی، تجارت و همچنین صدور خدمات و کالاهای کشاورزی تقویت شود.

رییس‌ جمهوری، ارتباط هر چه آسان‌تر و بیشتر تجاری و بخش خصوصی دو کشور را پشتوانه ارزشمندی برای همکاری‌های استراتژیک ارزیابی کرد و خواستار تسهیلات هر چه بیشتر طرف روسی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی ایران شد.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌ جمهوری روسیه نیز با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر روحانی، گفت: روابط دو کشور همواره در حال گسترش است و علاوه بر پروژه‌های به ثمر رسیده، طرح‌های زیادی در مسیر توافق یا اجرا قرار دارند.

رییس‌ جمهوری روسیه به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: برای پیگیری و تحقق این توافقات، کمیته ویژه‌ای در روسیه تشکیل خواهد شد.

رییس‌ جمهوری روسیه همچنین به برخی همکاری‌ها در زمینه علوم نوین، فناوری ارتباطات و نیز ادامه همکاری در حوزه انرژی اشاره و بر رساندن روابط فرهنگی و اجتماعی تهران - مسکو به نقطه‌ای مطلوب تأکید کرد.

در این دیدار همچنین روند مذاکرات ایران و ۱ + ۵ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و طرفین از رسیدن به توافق جامع در دوره زمانی مورد نظر حمایت کردند.

حسن روحانی رییس‌جمهوری تا ساعتی دیگر دوشنبه را به قصد تهران ترک خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز