خبرگزاری کار ایران

تشکیل جلسه شورای عالی اداری به ریاست جهانگیری

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۸۹

عسگری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور گزارشی از اقدامات انجام شده دو ماه اخیر در راستای اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری ارائه کرد.

جلسه شورای عالی اداری عصر دوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد و دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که وزرای دادگستری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و استانداران تهران و زنجان نیز حضور داشتند، عسگری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور گزارشی از اقدامات انجام شده دو ماه اخیر در راستای اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری ارائه کرد.
تصویب پیش نویس لایحه مدیریت خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی دولت، ابلاغ آیین نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی و چاپ و انتشار آن، تهیه و ابلاغ دستورالعمل صیانت از حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع در نظام اداری به کلیه دستگاه های اجرایی، تهیه و ابلاغ دستورالعمل تعیین بازرسان وزرا و روسای دستگاه های اجرایی برای نظارت بر اعمال ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری(کنترل مفاسد اداری) و برگزاری جشنواره شهید رجایی پس از ۷ سال از جمله اقدامات انجام شده ظرف ۲ ماه گذشته بود که جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور به تشریح جزئیات آن پرداخت.
بررسی دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی دستگاههای اجرایی نیز بخشی از زمان این جلسه را به خود اختصاص داد و موادی از پیشنهادات معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در راستای ساماندهی نیروی انسانی دستگاههای اجرایی مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت و پس از اعمال برخی اصلاحات، این پیشنهادات به تصویب رسید.
بر اساس این دستورالعمل دستگاه های اجرایی مکلفند سند برنامه نیروی انسانی دستگاه را به تفکیک دو بخش ستادی و عملیاتی تهیه و برای تایید به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ارایه نمایند.
بررسی و تحلیل وضعیت موجود نیروی انسانی دستگاه اجرایی براساس اهداف، برنامه ها وتکالیف قانونی دستگاه؛ برآورد نیاز و تقاضای(کمی و کیفی) دستگاه به نیروی انسانی؛ مقایسه وضعیت موجود نیروی انسانی با نیاز واقعی دستگاه اجرایی(وضع مطلوب)؛ تعیین وضعیت تراز نیروی انسانی(تعادل، مازاد و یا کمبود) و تنظیم گام های عملیاتی ساماندهی نیروی انسانی برای رسیدن به وضع تعادلی، مهمترین محورهای سند برنامه نیروی انسانی دستگاه های اجرایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز