خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور خبر داد:

تشکیل ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری در دستور کار فوری استانداران

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۳۶۲

وزیر کشور مصمم است تا آنجا که مقدور است پیشگیری و مقابله با سوءاستفاده از اراضی را به عنوان سیاست جدی دنبال کند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: رحمانی فضلی استانداران را موظف کرد ستاد ویژه‌ای برای جلوگیری از سوءاستفاده از زمین تشکیل دهند.

به گزارش ایلنا، ‌ حسینعلی امیری در حاشیه جلسه بررسی وضعیت پدیده زمین خواری، تغییرغیرمجاز کاربری ها، ساخت و سازهای غیرمجاز و در جمع خبرنگاران افزود: وزارت کشور برای مقابله با پدیده زمین خواری مصمم و جدی است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از پدیده زمین خواری باید طرح جامع حدنگار(کاداستر) را دنبال کنیم که متأسفانه به دلیل نبود بودجه کافی، این طرح فعلا قابل اجرا نیست و همچنان با کاداستر شهری در زمینه مقابله با پدیده زمین خواری اقدام می کنیم و باید راه های دیگری را برای اجرای کاداستر پیگیری کنیم.

امیری یکی از عوامل اصلی پدیده زمین خواری در کشور را تعدد مراجع تصمیم گیری متولیان زمین دانست و گفت: مراجع متعددی در مورد زمین مثل شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن وجود دارند که همه آنها از راه ها و روش های قانونی و راهکارهایی که دارند به مسئله زمین می پردازند.

وی در ادامه به برخی از استان هایی که پدیده زمین خواری در آن جدی است اشاره کرد و افزود: بعضی از استان ها مثل مازندران، گیلان و گلستان اهمیت ویژه ای دارند و پدیده زمین خواری در آنها فراوان است و وزارت کشور برای این استان ها شرایط ویژه ای تدبیر کرده است.

سخنگوی وزارت کشور گفت: وزیر کشور علاوه بر استانداران، در سطح ملی نیز با وزیر راه و شهرسازی، شهرداری ها و دستگاه های قضایی برنامه هایی برای پیشگیری و مقابله با سوء استفاده از اراضی در سطح کلان دارد.

امیری با اشاره به جلسه صبح امروز وزیر کشور درباره مقابله با پدیده زمین خواری افزود: در این جلسه سازمان مراتع و جنگلداری و سازمان امور اراضی کشور گزارش هایی از روند پدیده زمین خواری و پیشگیری و مقابله با آن ارائه کردند.

وی اضافه کرد: معاون عمرانی وزارت کشور هم به عنوان مسئول مربوط در مقابله با پدیده زمین خواری، گزارشی در این جلسه از اقدامات انجام شده، مسائل ساختاری، مقررات، موانع و مشکلات ارائه کرد.

امیری گفت: وزیر کشور مصمم است تا آنجا که مقدور است پیشگیری و مقابله با سوءاستفاده از اراضی را به عنوان سیاست جدی دنبال کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز