خبرگزاری کار ایران

رییس‌ جمهور در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری خلق کره:

ایران برای گسترش روابط با شرق آسیا اهمیت خاصی قائل است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۳۷۲

برخی کشورها به دنبال جنگ و آتش‌افروزی در منطقه و جهان هستند، ‌اما صلح و امنیت در سایه درایت رهبران و مسئولان، پایدار خواهد ماند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تقویت روابط با کشورهای شرق آسیا اهمیت خاصی قایل است، اظهار داشت: ایران و کره با فعال کردن ظرفیت‌های خود می‌توانند تحرک بیشتری در روابط و مناسبات خود ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه‌شنبه و در دیدار وزیر خارجه جمهوری خلق کره با ایشان تاریخچه روابط دو کشور را دیرینه و مثبت ارزیابی کرد و گفت: دو کشور و دو ملت در طول تاریخ روابط دوستانه و بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند و امیدواریم این روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه مسایل اقتصادی و تجاری هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.

رییس جمهور با تأکید بر ایجاد تحرک بیشتر در روابط دو کشور، اظهار داشت: افزایش رایزنی و همکاری مقامات ایران و کره می‌تواند تقویت و استحکام هر چه بیشتر مناسبات دو کشور را به همراه داشته باشد.

روحانی در ادامه برقراری و تثبیت ‌صلح و امنیت در منطقه شبه جزیره کره را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برخی کشورها به دنبال جنگ و آتش‌افروزی در منطقه و جهان هستند، ‌اما صلح و امنیت در سایه درایت رهبران و مسئولان، پایدار خواهد ماند.

«ری سو یانگ» وزیر خارجه جمهوری خلق کره نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم «کیم جونگ اون» رهبر عالی جمهوری دمکراتیک خلق کره به رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: رابطه دیرینه و عمیقی بین دو کشور برقرار است و مصمم هستیم آن را در بخش‌های مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی و بازرگانی گسترش دهیم.

وی همچنین با تقدیر از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در حفظ حق مسلم خود برای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای و تلاش برای برقراری صلح و امنیت در منطقه گفت: دولت و ملت کره از ایستادگی و مقاومت ملت و دولت ایران حمایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز