خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان:

نباید به کشورهای ثالثاجازه دهیم که در روابط صمیمی تهران - باکو اخلال ایجاد کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۵۰۵

شرایطی که طی ماه‌های اخیر در غزه پیش آمد، نشان داد رژیم صهیونیستی به هیچ یک از مقررات بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیست. / یران بیشترین کمک‌های ممکن را هم در این مقطع و هم در مقاطع قبل به مردم فلسطین و غزه انجام داده است.

رییس جمهور صبح امروز(چهارشنبه) وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان و رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را به حضور پذیرفت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی مردم ایران و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: روابط ما روابطی تاریخی و ریشه‌دار است و دو کشور می‌توانند در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، روابط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه نهال روابط دوستانه و صمیمانه ایران و آذربایجان باید تنومندتر شود، گفت: نباید به کشورهای ثالثاجازه دهیم که در روابط صمیمی تهران - باکو اخلال ایجاد کنند.

روحانی، تروریسم را تهدیدی بسیار خطرناک برای همه کشورهای منطقه دانست و گفت: تروریسم همان بیماری خطرناک و مسری است که پشت مرزهای کشورها خیمه زده است و اگر همه در منطقه متحد نباشند و در برابر این خطر ایستادگی نکنند، هر لحظه ممکن است این میکروب وارد کشورها شود.

رییس جمهور با بیان اینکه «منطقه خاورمیانه با مشکلات فراوان امنیتی مواجه شده است»، گفت: در منطقه قفقاز سال‌هاست که ثبات به معنای واقعی کلمه وجود ندارد. در منطقه خاورمیانه نیز شاهد مشکلات بسیاری در عراق، سوریه و لبنان هستیم.

روحانی، ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی نسبت به حقوق مردم فلسطین را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: شرایطی که طی ماه‌های اخیر در غزه پیش آمد، نشان داد رژیم صهیونیستی به هیچ یک از مقررات بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیست.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ما مسلمانان باید نسبت به حقوق برادران مسلمان مان در منطقه حساس باشیم و به برادران مسلمان که مظلوم واقع شده‌اند کمک کنیم. البته جمهوری اسلامی ایران بیشترین کمک‌های ممکن را هم در این مقطع و هم در مقاطع قبل به مردم فلسطین و غزه انجام داده است.

روحانی با بیان اینکه کمک‌های نوع‌دوستانه و دارو و امکانات را برای مردم غزه از زمانی که اجازه فرود هواپیمای ایران در قاهره صادر شد، ارسال کرده‌ایم، تأکید کرد: امیدواریم سایر کشورهای مسلمان نیز به این وظیفه اسلامی و انسانی خود برای کمک به مردم غزه عمل کنند.

«شاهین مصطفی یف» وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار، با ابلاغ سلام‌های صمیمانه آقای «الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان به رییس جمهوری کشورمان، به مشترکات تاریخی و فرهنگی بین مردم دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط دو کشور بخصوص در ماه‌های اخیر، روز به روز در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری آذربایجان دیدار خود با رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس داووس و همچنین سفر به ایران را بسیار خوب ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: دیدارهای روسای جمهوری دو کشور در داووس و تهران، سبب ایجاد اعتماد وسیعی برای توسعه روابط فیمابین شده و اطمینان می‌دهیم که از خاک آذربایجان هیچ تهدیدی متوجه کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران نخواهد شد.

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان با اشاره به دستور رییس جمهور آذربایجان برای بهبود مناسبات با تهران در تمامی حوزه‌ها، به سفر هیات آذربایجانی به ایران و دیدار و مذاکره با وزرای نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی طی این سفر پرداخت و گفت: بر اساس دستور رییس جمهوری آذربایجان با پیشنهادات جدی در حوزه هایی نظیر انرژی، رودخانه‌های مرزی و نفت و گاز و… به ایران سفر کرده‌ایم و برای گسترش همکاری با ایران در زمینه‌های آب، برق، حمل و نقل و روابط تجار و بازرگانان بخش خصوصی آمادگی کامل داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز