خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در سوئیس:

باید زمینه بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان به کشورشان فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۴۷

ما بر این باوریم که برگزاری کنفرانس بین المللی راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغانستانی در مورد حمایت از بازگشت داوطلبانه، ادغام مجدد و پایدار و مساعدت به کشور میزبان در می سال ۲۰۱۲ در ژنو، بتواند بستر ساز مناسبی برای همکاری بیشتر در زمینه حل مشکلات پناهندگان باشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بر گسترش همکاری های سازنده میان کشورهای اهداء کننده، میزبان و مبداء در راستای بازگشت داوطلبانه پناهندگان و آوارگان به کشورشان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری رئیس هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس اکسکام، ضمن تشکر از کمیسر عالی پناهندگان برای تلاش در راستای کاهش آلام میلیون ها پناهنده و آواره در جهان اظهار کرد: برقراری صلح و ثبات در کشورهای همسایه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدوارم با شکل گیری دولت جدید افغانستان شاهد حرکت رو به جلوی این کشور در مسیر پیشرفت و توسعه پایدار باشیم.

وی تصریح کرد: جامعه بین الملل نیز به روند توسعه این کشور کمک نموده و بسترهای لازم را برای بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان به کشور متبوعشان را فراهم می نماید.

معاون وزیر کشور در ادامه سخنانش بیان داشت: ما بر این باوریم که برگزاری کنفرانس بین المللی راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغانستانی در مورد حمایت از بازگشت داوطلبانه، ادغام مجدد و پایدار و مساعدت به کشور میزبان در می سال ۲۰۱۲ در ژنو، بتواند بستر ساز مناسبی برای همکاری بیشتر در زمینه حل مشکلات پناهندگان باشد.

ذوالقاری ابراز امیدواری کرد که این نشست می تواند ضمن خروج و برون رفت از اجلاس سنتی سالانه با ارائه طرح های جدید و همکاری همه شرکت کنندگان گام موثری را در جهت رفع معضل پناهندگان و آوارگان بردارد.

وی بر رفع معظل پناهندگان و آوارگان برای کاهش آلام این قشر آسیب پذیر تأکید و بر گسترش همکاری های سازنده میان کشورهای اهداء کننده، میزبان و مبداء در راستای بازگشت داوطلبانه پناهندگان تأکید کرد.

گفتنی است شصت و پنجمین اجلاس سالانه کمیته اجرایی کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان(اکسکام) با حضور نمایندگان ۱۵۰ کشور عضو در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در کشور سوئیس برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز