خبرگزاری کار ایران

امیری:

دولت مخالف امر به معروف نیست / منتظر پاسخ دستگاه‌های نظارتی در مورد حزب ندا هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۵۲۴

مدتی است که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را فعال کرده‌ایم و هر ۱۵ روز یکبار جلسه داریم و پرونده‌های قابل طرح رسیدگی می‌شوند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: دیروز به مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور گفتم که اگر ۲۰ روز از تاریخ استعلام گذشت و پاسخی از نهادهای نظارتی نیامد، پرونده احزاب درخواست‌دهنده را در کمیسیون ماده ۱۰ مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی امیری در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله مهدوی‌کنی که عصر امروز در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص نظر دولت درباره طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: دولت در این باره نظراتی دارد که از سوی انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور زمانی که کلیات این طرح در مجلس مطرح شد، مورد بررسی قرار گرفت گردید.

وی با بیان اینکه دولت امر به معروف و نهی از منکر را نه به عنوان یک طرح؛ بلکه به شکلی بالاتر و به عنوان تکلیف شرعی مدنظر دارد، اظهار داشت: آنچه محل بحثاست، این است که چه کار کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اثرگذارتر باشد. لذا در خصوص اثرگذاری طرح امر به معروف و نهی از منکر نقطه نظرات کارشناسی وجود دارد که آنها را انتقال داده‌ایم و باید تاکید کنم که دولت با امر به معروف و نهی از منکر مخالف نیست.

قائم مقام وزیر کشور در خصوص احیای خانه احزاب نیز تصریح کرد: خانه احزاب مربوط به خود احزاب می‌شود و باید احزاب در این باره تصمیم بگیرند و اختلافات‌شان را کنار بگذارند تا این نهاد تشکیل شود.

امیری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه روند صدور مجوز برای احزاب در وزارت کشور به چه شکلی است و آیا مجوز حزب ندای ایرانیان صادر شده است، ابراز داشت: مدتی است که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را فعال کرده‌ایم و هر ۱۵ روز یکبار جلسه داریم و پرونده‌های قابل طرح رسیدگی می‌شوند.

وی ادامه داد: درباره گروه‌های درخواست‌دهنده استعلام‌هایی می‌گیریم و به محض دریافت پاسخ آنها، پرونده‌شان در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مطرح می‌شود و دیروز هم به مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور گفتم که اگر ۲۰ روز از تاریخ استعلام گذشت و پاسخی از نهادهای نظارتی نیامد، پرونده احزاب درخواست‌دهنده را در کمیسیون ماده ۱۰ مطرح کنند.

سخنگوی وزارت کشور در پایان درباره صدور مجوز حزب ندا و یک حزب دیگر بیان کرد: درباره آن دو حزب از دستگاه‌های نظارتی استعلام شده و منتظر پاسخ آنها هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز