خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در سفر به کویت:

زنگنه پیام رییس جمهوری کشورمان را تسلیم امیر کویت کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۲۹

وزیر نفت پیام کتبی رییس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت کرد.

بیژن زنگنه روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه در قصر ' بیان ' ضمن تسلیم پیام رییس جمهوری کشورمان به شیخ صباح امیر کویت در خصوص تحولات بازار نفت با امیر کویت گفت وگو کرد.

زنگنه در این دیدار بطور جداگانه با علی العمیر وزیر نفت کویت نیز دیدار و گفت وگو کرد.

همچنین پایگاه خبری عرب تودی اعلام کرد: وزیر نفت کشورمان ظهر دیروز(سه شنبه) با امیر کویت، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، دیدار کرد.

گفتنی است، امیر کویت خرداد ماه گذشته با هدف رایزنی با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی در حوزه مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی و در چارچوب اولویت های سیاست خارجی دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه روابط با همسایگان و افزایش سطح همکاری و اعتماد متقابل به ایران سفر کرده بود.

در سفر یادشده ۶ سند برای همکاری در زمینه های حمل و نقل هوایی، گمرکی، امنیتی، ورزشی، گردشگری و زیست محیطی، به امضاء رسید که نشان دهنده وجود اراده و عزم جدی در میان سران دو کشور برای گسترش همکاری های دو جانبه است.

در این دیدارها همچنین حقوق فلات قاره در آب های خلیج فارس بعد از پایان فعالیت کمیته های فنی مشترک ایران و کویت، از سوی مسئولان دو کشور بررسی شده بود.

کویت در حال حاضر ریاست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و نشست سران عرب را برعهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز