خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس؛

درآمد دولت کنونی، یک سوم دولت گذشته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۴۰

درگذشته درآمد کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بود اما در حال حاضر دولت کنونی با ۳۶ میلیارد دلار کشور را اداره می‌کند که با کمبود منابع روبرو هستیم اما با همین مبلغ اندک باید در کنار مردم باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: نخستین قدم، جهت توسعه استان، تدوین برنامه توسعه برای ۵ ماه پایانی سال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه، ۲۱ آبان ماه، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس با اشاره به هدف راهبردی جمهوری اسلامی که توسعه‌یافتگی و استقرار جمهوری اسلامی در جایگاه نخست اقتصادی علم و فناوری است، اظهار کرد: این توسعه‌یافتگی را باید از استان‌ها آغاز کرد که یکی از آن استان‌های مؤثر که توسعه برای خود و دیگر استان‌ها می‌تواند به بار آورد فارس است.

وی افزود: نخستین قدم برای توسعه استان باید در همین چند ماه باقیمانده تا پایان سال صورت گیرد و یک برنامه کمتر از ۵ ماهه داشته باشیم. چراکه اگر قرار است دولت تدبیر و امید خدمتی به مردم بافرهنگ این استان کند، بخشی از امور را باید در این ۵ ماه انجام دهد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد: برنامه دولت برای استان‌ها در هفته آینده در قالب بودجه تعیین می‌شود که قدم بعدی برای توسعه فارس در سال ۹۴ را مشخص می‌کند همچنین که برنامه ششم توسعه که از سال ۹۵ آغاز می‌شود راه دیگری برای توسعه استان فارس است.

وی ادامه داد: در دیداری که با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده عالی دولت در استان داریم، تصمیماتی را نیز اتخاذ خواهیم کرد.

نوبخت عنوان کرد: با توجه به اولویت‌های موجود در‌ استان فارس، تمام طرح‌های استان که سال خاتمه و بهره‌برداری آن سال ۹۳ بوده است، صد درصد اعتبارات را به آن‌ها تخصیص می‌دهیم همچنین که برای استان فارس ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۹۳ در نظر گرفته‌شده که این استان بر این اساس اعتبار رقمی معادل ۴۱۳ میلیارد تومان نیز در مرکز دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۹۰۶ طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که در برنامه دولت ۲۴۶ طرح انتخاب‌شده و تخصیص صدر در درصد اعتبارات به این طرح‌ها بوده است، اضافه کرد: استان فارس در خصوص اعتبارات ملی ویژه، پس از تهران در مقام دوم بین ۳۱ استان کشور قرار دارد و در ارتباط با طرح‌های عمرانی که در سال ۹۳ می‌تواند به بهره‌برداری برسد فارس در مقام ششم است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در قانون بودجه یک اختیار به معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهوری داده‌شده که اگر استانی نتواند اعتبارات را جذب کند آن را به استانی بدهد که توان جذب آن را دارد، اذعان داشت: اگر استان فارس بتواند میزان اعتبار مشخص را جذب کند دولت از اختیار خود برای توسعه استان استفاده می‌کند.

وی بابیان اهمیت در عدالت تقسیم بودجه اظهار داشت: با تقسیم منابع باید برنامه‌ریزی داشت و توجه کرد که همه آنچه در این جلسه بیان می‌شود مصوبه است و ما بر اساس عدالت و قانونی برخورد می‌کنیم.

نوبخت گفت: این حق به استاندار داده می‌شود که برنامه توسعه استان را در استان نوشته و نقشه راه را ترسیم کنند و ما با کمترین تغییر آن را در برنامه توسعه ششم می‌گنجانیم.

وی بیان کرد: درگذشته درآمد کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بود اما در حال حاضر دولت کنونی با ۳۶ میلیارد دلار کشور را اداره می‌کند که با کمبود منابع روبرو هستیم اما با همین مبلغ اندک باید در کنار مردم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز