خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران(۱)؛

دولت از ایجاد حاشیه به‌دور است / اساسنامه بانک‌های خصوصی در شورای پول و اعتبار تصویب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۴۲

امیدواریم وزیر پیشنهادی جدید با رای اعتماد گسترده نمایندگان مواجه شود و بتواند وزارتخانه ای را که ماهها بدون وزیر اداره می شود را با ثبات اداره کند البته در ایام سرپرستی نیز خدمات ارزشمندی در وزارت علوم رخ داد اما آنچه در این میان مستتر است پایبندی رئیس جمهور به قانون است هر چند ممکن است نظر نما یندگان با دیدگاه دولت متفاوت باشداما دولت از ایجاد هر حاشیه ای بدور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد باقر نوبخت در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور درجمع خبرنگاران عنوان کرد: هیات وزیران با ایجاد ۳۴۰۰ پست سازمانی برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موافقت کرد با توجه به این که در سالهای اخیر بیش از ۶۸ شهرستان به تقسیمات کشوری افزوده شدند با توجه به حجم فعالیتها ونیاز به ثبت حقوقی آنها باید تمهیداتی در نظر گرفته می شد برای همین افزایش ۳۴۰۰ پست سازمانی دراین خصوص در سازمان ثبت اسناد و املاک مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم گفت: امیدواریم وزیر پیشنهادی جدید با رای اعتماد گسترده نمایندگان مواجه شود و بتواند وزارتخانه‌‌ای را که ماه‌ها بدون وزیر اداره می شود را با ثبات اداره کند البته در ایام سرپرستی نیز خدمات ارزشمندی در وزارت علوم رخ داد اما آنچه در این میان مستتر است پایبندی رئیس جمهور به قانون است هر چند ممکن است نظر نمایندگان با دیدگاه دولت متفاوت باشد اما دولت از ایجاد هر حاشیه ای به‌دور است.

نوبخت تاکید کرد: دولت یازدهم معتقد است که برای خدمت به مردم وقت زیادی در اختیار نداریم بنابراین باید از هر گونه حاشیه‌سازی که دولت را از وظایف اصلی خود باز می دارد، دوری کرد به ویژه در روزهای حساسی که فرزندان ملت در حال مذاکره با ۵ قدرت جهانی هستند، جایز نمی دانیم به مسائل دیگری از جمله عدم تایید نمایندگان مردم که در چند مرحله نسبت به وزیر پیشنهادی علوم رخ داد بپردازیم.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به گزارش دیوان محاسبات که بسیار مشروح تر از وزارت علوم نسبت به پرونده ۳هزار و ۷۰۰بورسیه ارائه شد گفت: در این گزارش وزارت علوم به جهات عدیده مقتضی نبود برخی مطالب اعلام شود تا دستاویز برخی برای اختلافات بیشتر قرار گیرد. ما ملاحظاتی داریم اما قطعا از سوی دیگر روشهای قانونی خود را دنبال خواهیم کرد.

وی در مورد شاخص اجاره بهای مسکن نیز گفت: دولت برای افزایش عرضه مسکن در شهرهای بزرگ اقدام کرد و ۵۰میلیون تومان برای بافت‌های فرسوده و کسانی که نیاز به مساعدت دارند وام ارزان قیمت در نظر گرفت اگر چه این برای دولت بار مالی دارد اما برای تکمیل کاستی های مسکن مهر باید صورت می گرفت.

معاون نظارت راهبردی وبرنامه ریزی ریاست جمهوری در خصوص تغییر اساسنامه بانک‌های خصوصی گفت: اساسنامه بانک‌های خصوصی در شورای پول و اعتبار تصویب می‌شود که به محض تصویب آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

نوبخت در مورد افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله گوجه‌فرنگی در بعضی از شهرستان‌ها گفت: ما بر این مسئله نظارت کافی داریم ضمن اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز نظارت خود را خواهد داشت.

سخنگوی دولت در مورد گران شدن قیمت نان عنوان کرد: ما در سال جاری، هر کلیوگرم گندم را هزار و ۵۰ تومان از کشاورزان می خریم و حدود ۴۶۵ تومان به نانواها می فروشیم یعنی حدود ۶۸۵ تومان یارانه به ازای هر کیلو گندم پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ما در سطح کشور حدود ۷۰هزار نانوا داریم گفت: در ماههای اخیر با اعتراض عمومی برخی از نانواها مواجه بودیم آنها عنوان می‌کنند که در حال ضرر کردن هستند بنابراین شاهد هستیم آنچه باید عرضه شود با‌ آنچه که عرضه می‌شود تفاوت دارد. برای همین استانداران را مسئول کردیم در کارگروهی این مسئله را مورد رسیدگی قرار دهند در سطح ملی نیز معاون اجرایی رئیس جمهور موظف به تشکیل کارگروه شد.

نوبخت گفت: دربحثنان ما مصرف‌کنندگان را داریم که در دولت تلاش می کنیم نان ارزان و با کیفیت داشته باشند. در مقابل کشاورزان نیز تلاش می‌کنیم گندم را از آنها گران بخریم تا برای آنها صرفه داشته باشد. از سوی دیگر نانواها نیز بخشی از جامعه ما هستند که باید در جهت افزایش کیفیت و کمیت نان اقدام کنند بنابراین ما از نانواها حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که استانداران به نحو مطلوب این موضوع را مدیریت کنند تا هیچ گروهی در این میان آسیب نبیند دولت درهر حالتی پرداخت یارانه نان را ادامه خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز