خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور در همایش آثار لایحه جامع وکالت بر توسعه ملی؛

کانون وکلا و قوه‌قضاییه باید با درک متقابل برسند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۸۲۰

برای این که بتوانیم در مسیر توسعه گام برداریم باید به مقوله آموزش در حوزه‌های مختلف توجه بیشتری داشته باشیم.

مشاور وزیر کشور تاکید کرد: با درک متقابل کانون وکلا و قوه قضائیه از کارکردهای یکدیگر، بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدعلی میرباقری در همایش ملی آثار لایحه جامع وکالت بر توسعه ملی که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مبنای همه امورات در جامعه اسلامی و ملی است.

وی خاطرنشان کرد: ایران با تمدنی هشت هزار ساله و سابقه هزار و ۴۰۰ ساله و پذیرش کامل‌ترین دین بشریت(اسلام) کشوری است که از دیرباز با مفهوم توسعه و توسعه یافتگی مقاربت داشته است.

وی در تعریف توسعه به زبان امروزی، اظهار کرد: قدرت و توانمندی یک جامعه در استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی پنهان و آشکار خود توسعه نام دارد.

وی افزود: از هر زاویه که نگاه کنیم توسعه به عنوان موتور محرکی است که می‌تواند عظیم‌ترین و مطرح‌ترین وقایع اجتماعی را رقم بزند.

این مسئول اضافه کرد: برای این که بتوانیم در مسیر توسعه گام برداریم باید به مقوله آموزش در حوزه‌های مختلف توجه بیشتری داشته باشیم.

میرباقری ادامه داد: اولین سخن خداوند با پیامبر بزرگ اسلام با کلمه خواندن آغاز شد که همین امر نشان‌دهنده ارزش خواندن، آموزش و فراگیری در دین اسلام است.

وی گفت: وقتی به زوایای همه ادیان نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که در تمام ادیان الهی علم جایگاه ویژه‌ای داشته است.

وی یادآور شد: ‌اگر می‌خواهیم به دستورات دین خود به بهترین شکل عمل کنیم در ابتدا باید مساله آموزش مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و… را به مردم جدی بگیریم.

مشاور ارشد وزیر کشور تصریح کرد: هیات حاکمه باید از نظرات پیشکسوتان، بزرگان و نخبگان کشور در حوزه‌های مختلف استفاده کند تا ایران بتواند در زمان کوتاه و به آسانی مسیر توسعه را طی کند.

این مسئول گفت: پیامبر(ص) در طول زندگی خود هیچ گاه از دین و آیینی که به ارمغان آورده بود نگرانی نداشت تنها نگرانی ایشان از افراد و هیات حاکمی بود که بعد از ایشان زمام جامعه را به دست می‌گیرند.

سخنران همایش ملی تخصصی آثار لایحه جامع وکالت بر توسعه ملی در ادامه بر تاکید بر اهمیت اندیشه‌ورزی و تفکر در جامعه امروز، گفت: امروز به تفکر در جوامع آن طور که باید و شاید بها داده نمی‌شود و همین امر باعثشده جوامع در بسیاری از حوزه‌ها عقب‌مانده باشند.

وی ادامه داد: در دین اسلام تفکر از جایگاه بالایی برخوردار است به طوری که در روایات آمده است که ارزش معنوی یک ساعت تفکر به اندازه ۷۰ سال عبادت است.

مشاور ارشد وزیر کشور در ادامه صحبت‌های خود از نظم به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه نام برد و گفت: در دین اسلام تاکید فراوانی بر توجه به نظم و نظم‌گرایی شده است که این موضوع در خواندن روزانه ۱۷ رکعت نماز مشهود است.

میرباقری تاکید کرد: ما روزانه در نماز یومیه خود از خداوند می‌خواهیم که ما را به راه راست هدایت کند که این نماد بارز نظم‌گرایی در بشر است.

وی در ادامه صحبت‌های خود ضمن اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در زندگی افراد گفت: ‌باید شرایطی ایجاد شود که مردم بتوانند برای ۴۰ سال آینده خود برنامه‌ریزی کنند و بتوانند از تک‌تک ثانیه‌های عمر خود به بهترین شکل استفاد کرده و لذت ببرند.

این مسئول بر لزوم درک متقابل قوه قضائیه و کانون وکلا تاکید کرد و افزود: قوه قضائیه نباید از کانون وکلا فاصله بگیرد.

میرباقری در پایان گفت: با درک متقابل کانون وکلا و قوه قضائیه از کارکردهای یکدیگر، بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز