خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

تغییر کاربری زمین‌ها به یک معضل تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۶۳

۲۰۰ هزار هکتار از ۵۸۰ هزار هکتار اراضی شمال کشور از بهترین زمین‌های کشاورزی ما است که در طرح هادی در وزارت کشاورزی برده شده است و اگر نگاهی بکنیم می‌توانیم دریابیم که چه اتفاقی از تغییر کاربری پیش خواهد آمد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: بحثتغییر کاربری زمین‌ها به یک معضل تبدیل شده است که باید راه‌های پیشگیری و پیگیری آنها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حجتی در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد گفت: در وزارت جهاد کشاورزی مسائلی حول محورهایی مانند اراضی کشاورزی، زمین‌خواری، تغییر کاربری و روال‌های اداری وجود دارد که محورهای اصلی فساد در این وزارتخانه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد روال‌های اداری نظام‌هایی که ما ایجاد کردیم توانسته مراجعات را به حداقل برساند که موضوع آنها درباره روند صدور مجوزها و امضاها و روال جاری مراجعین را در برمی‌گیرد که درچارچوب نظامات موجود در وزارتخانه به آن پرداخته‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تصرفات غیرمجاز اراضی بیان کرد: در ارتباط با تصرف غیرمجاز اراضی یکی از مشکلات دیرینه که در وزارت جهاد کشاورزی مطرح است. اختلافات منابع طبیعی با مردم است که به اراضی تداخلی معروف هستند به طوری که منابع طبیعی در قدیم اعمال ماده ۵۶ کرده است و برای اراضی سند صادر کرده که تداخلی میان مردم و منابع طبیعی بوجود می‌آورد که البته تا جایی توانستیم این موارد را سامان دهیم.

حجتی ادامه داد: تعرض به منابع و عرصه‌های طبیعی هم در این بین موجود است که به دادگاه ارجاع داده می‌شود و تا صدور حکم باید منتظر آن بود.

وی با یادآوری اینکه بحثی که در این روزها به یک معضل تبدیل شده است بحثتغییر کاربری زمین‌هاست، خاطرنشان کرد: این مسئله می‌تواند خلق ارزش افزوده کند و باید راه‌های پیشگیری و پیگیری آنها در نظر گرفته شود چراکه عمده این اتفاقات هم‌اکنون در اراضی درجه یک و دو کشور است و باید به نسل‌های بعدی پاسخگو باشیم و دلیل آن هم سیاست‌های کاری است که ما برای خودمان به وجود آورده‌ایم و به ظن خودمان هنجار ایجاد کردیم اما در درون این ناهنجاری بوجود آمده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اراضی کشاورزی شمال کشور ابراز داشت: ۲۰۰ هزار هکتار از ۵۸۰ هزار هکتار اراضی شمال کشور از بهترین زمین‌های کشاورزی ما است که در طرح هادی در وزارت کشاورزی برده شده است و اگر نگاهی بکنیم می‌توانیم دریابیم که چه اتفاقی از تغییر کاربری پیش خواهد آمد.

حجتی در پایان با اشاره به محدودیت اراضی کشاورزی بیان داشت: ما در وزارتخانه دستورالعمل‌هایی برای حفظ سرمایه‌های نسل‌های آینده تصویب کردیم و تنها امیدواریم که با یک جدیت در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های هم‌عرض بتوانیم جلوی فساد بالاخص مفاسد مربوط به زمین‌خواری را بگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز