خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار با خانواده شهیدان خالقی پور:

اگر ایثار خانواده شهدا نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد / خانواده شهدا معلمان ما هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۷۷

مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان بویژه خانواده هایی که چند شهید تقدیم کرده اند هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.

رییس‌جمهور شامگاه چهارشنبه به طور سرزده در منزل خانواده شهیدان خالقی پور حضور یافت و با پدر، مادر و خانواده این شهیدان والامقام دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران گفت: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنان نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی‌پایان نزد خدای متعال خواهد داشت.


رییس‌جمهور تصریح کرد: مردم ایران قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان بویژه خانواده هایی که چند شهید تقدیم کرده اند هستند و می‌دانند اگر این ایثارها نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد.


روحانی افزود: مهم تر از هدیه کردن فرزندان در راه اسلام، روحیه بلند خانواده شهداست که به راه و مسیری که برگزیدند افتخار می کنند و تردیدی در درست بودن اعتقادشان ندارند و امروز هم اگر خطری اسلام و انقلاب را تهدید کند، باز هم فرزندان خود را برای حفاظت از آرمانهایشان تقدیم خواهند کرد.


رییس جمهور با بیان اینکه امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم ادامه دهنده راه شهیدان عزیزمان باشیم تصریح کرد: خانواده شهدا معلمان ما هستند و برای ما افتخار است که در خدمت خانواده شهدا باشیم.


در این دیدار پدر شهیدان خالقی پور با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و فرزندانش گفت: ما خانواده شهدا پای کار انقلاب هستیم و در راه اسلام و انقلاب هراندازه که لازم باشد جانفشانی خواهیم کرد.


وی با بیان این بیت از فردوسی که «اگر همه سر به سر تن به کشتن دهیم – از آن به که کشور به دشمن دهیم»، گفت: ما به مسیری که در راه اسلام برگزیدیم و تقدیم فرزندانمان در راه اسلام و انقلاب افتخار می کنیم.


لازم به ذکر است، اولین شهید این خانواده شهید داود خالقی پور متولد۱۳۴۴ درسال۱۳۶۲ طی عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت رسید ٬ دو شهید دیگر این خانواده رسول و علیرضا متولدین ۱۳۴۶ و ۱۳۵۰ بطور همزمان در سال۱۳۶۷ در منطقه شلمچه، عملیات پاسگاه زید درجنوب کشور انجام شد در کنار یکدیگر به فیض شهادت نائل آمدند.


رییس جمهور در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رییس‌جمهور در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری نیز حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود به خانواده شهیدان خالقی پور اهدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز