خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در بازدید از خطوط تولید صنایع شیر پگاه:

بهره‌وری در اولویت برنامه‌های دولت است / ارزش کار کارگران به اندازه جهاد است

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۸۴۶

بازدید امروز این پیام را دارد که دولت به مساله اشتغال و افزایش تولید اهمیت می‌دهد / موضوعات مربوط به اشتغال و افزایش تولید در جلسات شورای عالی اشتغال و هیات دولت به جدیت دنبال می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: بازدید امروز این پیام را دارد که دولت به مساله اشتغال و افزایش تولید اهمیت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان بازدید از خطوط تولید کارخانه صنایع شیر پگاه تهران و نمایشگاه توانمندی‌های این شرکت و پس از مراسم عزاداری کارگران این کارخانه٬ ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: بازدید امروز رییس جمهور این پیام را دارد که دولت به مساله اشتغال و افزایش تولید اهمیت می‌دهد و موضوعات مربوط به اشتغال و افزایش تولید در جلسات شورای عالی اشتغال و هیات دولت به جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ تضادی میان کار و کوشش با دین و مذهب نیست چنانچه اگر امام حسین(ع) در زمان خود بر حسب وظیفه و تکلیف در روز عاشورا در کربلا حاضر شد بنابراین امروز ما وظیفه داریم که رشد تولید را افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شیر به عنوان یک منبع مغذی شناخته می‌شود٬ گفت: سبک مصرف غذایی در ایران باید در جهتی تغییر کند که در سبد مصرفی خانواده‌ها جایگاه‌ بیشتری برای شیر و فراورده‌های شیری در نظر گرفته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بازدید رئیس‌جمهور از کارخانه شیر پگاه گفت: همزمانی این بازدید با مراسم اربعین حسینی این پیام را داشت که دولت توجه ویژه‌ای به کار و تولید دارد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته٬ دولت برای مقابله با رشد ۵۶ -(منفی ۵۶) درصدی حاصل از رکود انباشته٬ برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا داشته است٬ تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها این بود که برای خروج از این وضعیت از یک جهش اقتصادی استفاده شود. بر همین اساس شورایعالی اشتغال در جلسات بررسی لایحه حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار تلاش کرد به مساله اشتغال توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: حضور رئیس‌جمهور در مراسم عزاداری کارگران پگاه بیانگر نگاه ویژه دولت به تولید است. اینکه رئیس‌جمهور در روز تعطیل عمومی از یک محیط صنعتی بازدید می‌کند؛ یعنی مساله بهره‌وری و فعالیت در اولویت برنامه‌های دولت است.

وی در خصوص دومین پیامی که بازدید امروز رئیس جمهور از کارخانه شیر پگاه داشت گفت: بازدید رئیس جمهور حامل این پیام بود که بین دین با توسعه و مذهب با صنعت هیچ تضادی نیست. ارزش کار کارگران در حد و اندازه جهاد است. چنانچه میان عزاداری برای امام حسین(ع) با فعالیت تولیدی و ایجاد ارزش افزوده٬ که هدف آن بهبود وضع جامعه است هیچ منافاتی وجود ندارد.

وزیر کار همچنین بازدید امروز رئیس‌جمهور را بیانگر توجه دولت به سیاست‌‌های رفاهی دانست و افزود: این بازدید حامل این پیام بود که دولت به برنامه‌های خود در خصوص بهبود وضعیت سلامت نوزادان در هزار روز نخستین زندگی و رفع سوءتغذیه مادران و کودکان توجه‌ای ویژه‌ دارد.

وی با بیان اینکه مطابق بودجه سال ۹۳ مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بابت مبارزه با فقر غذایی در نظر گرفته شد٬ افزود: از این مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به توزیع شیر رایگان نوزادان اختصاص یافته است و امیدواریم در سال ۹۴ نیز بتوانیم این سیاست‌ها را دنبال کنیم.

ربیعی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سرانه مصرف لبنیات در ایران ۸۵ کیلوگرم ارزیابی می‌شود٬ افزود: این میزان با سرانه جهانی حدود ۴۳ درصد اختلاف دارد.

وی با بیان اینکه سرانه استاندارد مصرف لبنیات در جهان در حدود ۱۸۵ کیلوگرم برای هر نفر است٬ افزود: باید در سبد غذایی شهروندان این تغییر را ایجاد کنیم که مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی غذایی از بروز بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز