خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

ملت ایران با استقامت پیروز و سربلند شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۵۶

خداوند با هدف رشد و کمال انسان ها را مورد امتحان قرار می دهد و با انواع سختی و مجاهدت ها بندگی آنها را می سنجد تا تکبر را از دل ها خارج و تواضع و فروتنی را جایگزین کند و این را وسیله ای قرار دهد تا درب های رحمت را به روی آنها باز کند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: استقامت در برابر سختی‌ها از ملت ایران یک ملت پیروز و سربلند ساخته است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی عصر جمعه در آیین گرامیداشت سالگرد جانباختگان زلزله پنجم دی ماه سال ۱۳۸۲ شهرستان بم افزود: ملت ایران در برابر سختی ها مقاومت و مقابل تحریم و فشارهای سیاسی و نظامی استقامت کرده است.

وی با گرامیداشت یاد جانباختگان زلزله بم گفت: حضور زیبا و پر معنای رهبر معظم انقلاب در ایام زلزله، آبی بر آتش داغ بمی ها بود.

وی ادامه داد: زندگی انسان ها با برخی ناملایمات مواجه بوده و با بلا به عنوان امتحان در هم گره خورده است و خداوند با بلاها انسان را مورد آزمون قرار می دهد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: فقط رفتار ما انسان ها مورد امتحان قرار نمی گیرد بلکه خداوند اندیشه و آنچه را در قلب ما می گذرد را نیز امتحان می کند زیرا خداوند در جنگ احد آنچه را در دل افراد بود، مورد آزمایش قرار داد.

وی گفت: گاهی این امتحانات با خوشی است و گاهی با چیزی که ما آن را شر می پنداریم آزمایش می کند و انسان های عاقل باید حواس خود را جمع کنند زیرا اگر مالی به آنان داده شد، مورد امتحان قرار می گیرند.

حجت الاسلام علوی افزود: این پست ها و وزارتخانه ها زینت زندگی انسان ها قرار داده شده تا بدانند چه کسی بهتر عمل می کند زیرا خداوند می فرماید فرزند شما هم امتحان شماست.

وی بیان کرد: خداوند به وسیله اموال و اولاد بنده خود را آزمایش می کند تا آن کسی که از سهم خود در آفرینش ناراضی است و کسی که شکر به جا می آورد، مشخص شود.

وزیر اطلاعات گفت: گاهی خداوند با ناخوشی هایی چون ناامنی، به هم خوردن وضعیت اقتصادی و کمبود کالا و یا زلزله و خشکسالی مورد آزمایش و امتحان قرار می دهد.

حجت الاسلام علوی گفت: آزمایش با خوشی ها راحت تر و با ناخوشی ها دشوار تر است لذا هرچه مصیبت بزرگتر باشد، پاداش و صبر آن نیز بزرگتر می شود.

وی بیان کرد: خداوند با هدف رشد و کمال انسان ها را مورد امتحان قرار می دهد و با انواع سختی و مجاهدت ها بندگی آنها را می سنجد تا تکبر را از دل ها خارج و تواضع و فروتنی را جایگزین کند و این را وسیله ای قرار دهد تا درب های رحمت را به روی آنها باز کند.

حجت الاسلام علوی خطاب به مردم شهرستان بم گفت: شما مردم صبور پیش خداوند بسیار جایگاه دارید زیرا وقتی زمین زیر پای شما لرزید، در حقیقت زمین زیر نظر همه ملت ایران لرزید و جریان عاطفی ملت نشان داد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: از صبر شما یک تاریخ ساخته شد و امروز نبض زندگی بم با یک عزم مستحکم و بسیار پر شتاب می زند لذا باید به فکر آینده و شکوفا شدن بم باشیم.

حجت الاسلام علوی بیان کرد: زمانی امام راحل فرزندش سید مصطفی را از دست داد اشک نریخت و فرمودند که مرگ وی از الطاف خفیه الهی بود زیرا انسان های با تقوا این چنین هستند.

وی گفت: وقتی بعد از ۱۱ سال بر سر قبر عزیزان می روید و می بیند چند فرزند، پدر و مادر است اما از خود صبوری نشان می دهید و رهبری چه لقب خوبی دادند و آن هم دارالصابرین است.

وی بیان کرد: ائمه اطهار به ما صبر و بردباری را نشان دادند و در روز عاشورا این موضوع به خوبی ثابت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز