خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار وزیر امور خارجه بلاروس:

تهران از گسترش همه جانبه روابط با مینسک استقبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۸۹۶

روابط دو کشور هم در زمینه سیاسی و هم در بخش اقتصادی از روند رو به رشدی برخوردار است و لازم است تحرکی جدی در مناسبات اقتصادی دو کشور ایجاد شود.

معاون اول رییس جمهور از بلاروس بعنوان کشوری دوست و شریکی مطمئن و قابل اعتماد یاد کرد و گفت: بلاروس از اهمیت فراوانی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و تهران از گسترش همه جانبه روابط با مینسک استقبال می کند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز(یکشنبه) در دیدار «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس، با تبریک سال نو میلادی ابراز امیدواری کرد سال جدید برای دولت و ملت بلاروس سالی خوب و موفقیت آمیز باشد.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به روابط صمیمانه و رو به گسترش ایران و بلاروس تصریح کرد: روابط دو کشور هم در زمینه سیاسی و هم در بخش اقتصادی از روند رو به رشدی برخوردار است و لازم است تحرکی جدی در مناسبات اقتصادی دو کشور ایجاد شود.


جهانگیری با بیان اینکه ایران و بلاروس هردو با تحریم کشورهای غربی مواجه هستند تاکید کرد: تحریم هیچگاه نمی‌تواند یک کشور را از دسترسی به اهداف خود بازدارد.


معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه ایران و بلاروس باید در مجامع بین المللی از یکدیگر حمایت کنند افزود: دو کشور باید در موضوعات دو جانبه و همچنین تبادل هیئت‌ها گامهای موثر تری بردارند و زمینه تقویت روابط تهران مینسک را فراهم کنند.


وی با استقبال از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک اظهار داشت: زمینه های فراوانی برای همکاری مشترک اقتصادی وجود دارد که باید با کمک بخش خصوصی از این زمینه ها در جهت توسعه و تقویت روابط بهره برداری کنیم.
جهانگیری همچنین تقویت روابط اقتصادی را پیش‌نیاز توسعه روابط همه جانبه دو کشور دانست و گفت: تحریم‌ها قادر نخواهند بود از گسترش مناسبات ایران و بلاروس جلوگیری کنند.


وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار هدف از سفر خود را بررسی وضعیت همکاریهای دو کشور و شناسایی زمینه‌های همکاری جدید عنوان کرد و گفت: ترسیم چشم انداز روابط و ارتقاء مناسبات اقتصادی میان دو کشور از مهمترین اهداف این سفر است.


ولادیمیر ماکی با تاکید براینکه سیاست دولت بلاروس در قبال جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر شرایط تغییر نخواهد کرد افزود: بلاروس هرگز به خاطر غرب، روابط خود را با دوستان خود کاهش نخواهد داد.


وی روابط دو کشور را صمیمانه و در حال توسعه ارزیابی و خاطرنشان کرد: دو کشور باید تمرکز بیشتری بر روابط اقتصادی داشته باشند تا همکاریهای تجاری و اقتصادی نیز متناسب با روابط سیاسی ارتقاء پیدا کند.


وزیر امور خارجه بلاروس همچنین با اشاره به توافق جهت برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: بلاروس برای ارتقاء سطح همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها آمادگی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز