خبرگزاری کار ایران

با تصویب هیئت وزیران؛

۸۲ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل به هرمزگان اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۹۷

با تصویب هیئت وزیران مبلغ هشتاد و دو میلیارد و پانصد میلیون ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل به شرح جدول زیر در اختیار استانداری هرمزگان قرار گرفت.

مبلغ هشتادو دومیلیارد و پانصد میلیون ریال برای بازسازی بخش های خسارت‌دیده ناشی از سیلدر اختیار استانداری هرمزگان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، با تصویب هیئت وزیران مبلغ هشتادو دومیلیارد و پانصد میلیون ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل به شرح جدول زیر در اختیار استانداری هرمزگان قرار گرفت.

متن مصوبه به شرح زیر است:

۱. مبلغ هشتادو دومیلیارد و پانصد میلیون(۸۲،۵۰۰، ۰۰۰،۰۰۰) ریال از محل منابع ماده(۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند(ش) ماده(۲۲۴) قانون برنامه پنجم توسعه، برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از سیل به شرح جدول زیر در اختیار استانداری هرمزگان قرار می‌گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود:

۲. مبلغ سی و هشت میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون(۳۸،۱۵۰، ۰۰۰،۰۰۰) ریال تهسیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل به شرح جدول زیر به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل و طوفان استان هرمزگان با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

طول دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی جمعا پانزده سال(سه سال دوران مشارکت مدنی و داوزده سال دوران مشارکت اقساطی) است. بدهی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع دریافت این تهسیلات نخواهد بود:

۳. معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور پرداخت یارانه سود(مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تهسیلات اعطایی به خسارت دیدگان موضوع بند(۲) را تضمین و تعهد می‌نماید که هزینه‌های یادشده پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در لایحه بودجه سال بعد پیش‌بینی و منظور نموده و به شبکه بانکی پرداخت نماید و این تضمین نافی مسئولیت بانکی‌های عامل در وصول مطالباتشان نیست.

۴. استانداری هرمزگان موظف است ضمن نظارت بر اجرای این تصویب نامه، گزارش عملکرد اعتبارات مذکور را هر سه ماه به معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رئیس‌جمهور ارسال کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور این مصوبه را در تاریخ ۹/۱۰ / ۱۳۹۳ برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رئیس‌جمهور و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز