خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اطلاعات: دفاتر ۱۷ شبکه ماهواره‌ای در کشور تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۷۱

دشمن تفکری را در درون جامعه اهل سنت برای تفرقه ایجاد کرده بود که سال های قبل توسعه آن تفکر در بدو انقلاب در کشورهای اسلامی منجر به ایجاد پایگاه هایی می شود و افرادی از این پایگاه ها بیرون می آیند که به تکذیب یکدیگر می پردازند.

معاون اطلاعات داخلی وزیر اطلاعات از تعطیلی ۱۷ دفتر در داخل کشور خبر داد که برای شبکه های ماهواره ای به نام شیعه برنامه تولید و ارسال می کردند.

به گزارش ایلنا، «پورفلاح» روز یکشنبه در چهارمین همایش آیین برادری در شهرستان بم افزود: وقتی نظام جمهوری اسلامی این دفاتر را تعطیل می کند نظام را زیر سووال می برند.

وی ادامه داد: دشمن وقتی دید مکتب امام «لا الله الا الله» را زنده می کند رویکر تفرقه را اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان در تاریخ همیشه تلاش می کردند بندگان خداوند را به مسیر دیگری هدایت کنند، گفت: آنچه موجب شد پیامبر(ص) در صدر اسلام در تببین رسالت خود و بسط و گسترش دین حرکت کند وحدتی بود که حول پیامبر ایجاد شده بود.

معاون وزیر اطلاعات افزود: آنچه موجب شد دشمنان بتوانند جلوی گسترش، پیروزی و بسط این تفکر را بگیرند تفرقه ای بود که بین مسلمانان توسط دیگران ایجاد شد.

وی بیان کرد: بعد از اینکه نظریه پردازان غربی مطرح کردند دیگر نمی شود جامعه را با دین اداره کرد حضرت امام خمینی(ره) مکتبی را ارایه داد که با مکتب دینی هم می شود بر مستکبران پیروز شد و هم می توان با تفکر دینی جامعه را اداره کرد.

پورفلاح افزود: دشمن در زمینه هم راستا کردن کشورهای اسلامی سال ها برنامه ریزی کرده و در ایران نماینده ای برای این کار قرار داده بود.

وی اظهار کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی چه حرکت هایی که انجام نشد و جنگ هشت ساله از جمله این حرکت ها بود ولی دشمن از این رویکرد سخت افزاری خود به جایی نرسید.

وی گفت: این رویکرد سخت افزارانه دشمن نه تنها نمی تواند آن را به هدف برساند بلکه واقعیتی است که جامعه اسلامی مقابل دشمن مقاومت انجام خواهد داد.

معاون وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی دشمن را خوب می شناسد، گفت: دشمن رویکرد نرم را همزمان با رویکرد سخت از بدو ورود انقلاب آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: دشمن تفکری را در درون جامعه اهل سنت برای تفرقه ایجاد کرده بود که سال های قبل توسعه آن تفکر در بدو انقلاب در کشورهای اسلامی منجر به ایجاد پایگاه هایی می شود و افرادی از این پایگاه ها بیرون می آیند که به تکذیب یکدیگر می پردازند.

پورفلاح گفت: از آن طرف دشمن در جامعه شیعی به افرادی نزدیک می شود تا به مقدسات اهل سنت توهین کنند.

وی افزود: رویکردی که به واقع استعمار دنبال کرد چند دلیل داشت و یکی از دلایل این بود که بتواند با تفکر امام راحل مبارزه کند و جلوی رشد این تفکر را بگیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا آنچه دشمن شاهد بود که در دنیا جوانان رو به اسلام گرویدند و با ندای الله اکبر به سمت هویت اصلی خود بازگشتند.

معاون وزیر اطلاعات گفت: دشمن طراحی را انجام داد مبنی بر این که جوانان به جای اینکه به مکتب امام روی بیاورند به گرایش های کاذب روی آورند.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی یک دشمن مشترک به نام صهیونیست داشته است، اظهار کرد: دشمن برای اینکه بتواند دشمنی برون را به درون بیاورد برنامه ریزی می کند که اصول و ارزش ها در جامعه اسلامی کارایی خود را از دست بدهد و دشمن کار خود را انجام دهد.

معاون وزیر اطلاعات تصریح کرد: دشمن علاوه بر اینکه رویکرد نرم افزارانه را به کار می برد از رویکرد سخت افزارانه نیز استفاده می کند.

وی گفت: لذا رویکرد سخت افزارانه را به مسلمانان تحمیل می کند مانند سوریه و در نتیجه جوانان کشته خواهند شد و منابع و زیرساخت های کشورهای اسلامی از بین خواهد رفت و کینه در کشورهای اسلامی ایجاد خواهد شد.

پورفلاح ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در سرزمینی مبعوثشدند که همه کافر بودند ولی با رویکرد خوش، خوب و مهربان با مردم برخورد و آنان را جذب کرد.

وی گفت: آیا امت اسلامی امروز این رویکرد را مبنا قرار داده اند، یا دایره کفر را وسیع و دایره ایمان را تنگ گرفتند که در نتیجه همه از دایره مومنین خارج می شوند و به دایره کفر می روند.

وی افزود: به جای اینکه ببینیم چه اصول مشترکی داریم و گرد آن بیاییم به مقدسات هم توهین می کنیم.

معاون وزیر اطلاعات گفت: جریان سلفی تکفیری در جامعه اسلامی مصیبت ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: دشمن با لاالله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله مخالف است.

پورفلاح افزود: وحدت شیعه و سنی با یک نشست و دو نشست نیست و باید آموزه های اسلام، امام و رهبری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم.

وی با اشاره به الگوی وحدت و الگوی مقابله با تکفیر، گفت: مقابله گفتمانی یکی از راه های مقابله با تکفیر است و در راس مقابله گفتمانی آنهایی قرار دارند که تریبون دارند یا سران طوایف هستند.

وی از نقد معرفتی نیز به عنوان یکی از راه های الگوی مقابله با تکفیر نام برد و افزود: نقد معرفتی در واقع نقد گفتمان و رویکردهاست.

معاون وزیر اطلاعات اظهار کرد: اگر دیدید رویکرد بدی در مساجد اتخاذ شده است منتظر دستگاه های امنیتی نباشیم و خودمان برخورد کنیم.

وی از نقد کارکردی به عنوان دیگر راه مقابله با تکفیر نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز