خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار وزیر بهداشت عراق:

هیچ محدودیتی در توسعه روابط خود با بغداد نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۹۲۶

تهران هیچ محدودیتی در توسعه روابط با بغداد ندارد و آمادگی داریم سطح همکاری‌های خود را در تمامی زمینه‌های اقتصادی با این کشور ارتقاء دهیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: برخی از این کشورها که در ابتدا از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کردند و یا نسبت به جنایات آنها بی تفاوت بودند، امروز خود در معرض خطر اقدامات این گروه تروریستی قرار گرفته اند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز(سه‌شنبه) در دیدار «عدیله حمود حسین» وزیر بهداشت عراق ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های دولت، ملت و ارتش این کشور در مقابله با گروه تروریستی داعش، ابراز امیدواری کرد روند پاکسازی مناطق آلوده عراق از وجود گروه‌های تروریستی ادامه پیدا کند.

وی افزود: با شناختی که از مردم، نخبگان و مرجعیت عراق داریم، مطمئن هستیم که مشکلات فعلی را پشت سر گذاشته و از چالش‌های پیش رو عبور خواهند کرد.

معاون اول رییس جمهور با قدردانی از اقدامات دولت جدید عراق در داخل کشور و نیز تقویت روابط با کشورهای همسایه٬ تصریح کرد: برخی کشورهای همسایه که رویکردهای ناصواب نسبت به دولت عراق داشتند و از گروه‌های تروریستی حمایت کرده‌اند باید رویه خود را اصلاح کرده و از فرصت فعلی که دولت عراق با حسن نیت رویکرد تعامل را در پیش گرفته استفاده و به حل مشکلات کمک کنند.

جهانگیری افزود: برخی از این کشورها که در ابتدا از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کردند یا نسبت به جنایات آنها بی تفاوت بودند، امروز خود در معرض خطر اقدامات این گروه تروریستی قرار گرفته اند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به مذاکرات خود با نخست وزیر سابق و فعلی عراق برای توسعه روابط دو جانبه خاطرنشان کرد: تهران هیچ محدودیتی در توسعه روابط خود با بغداد ندارد و آمادگی داریم سطح همکاریهای خود را در تمامی زمینه‌های اقتصادی با این کشور ارتقاء دهیم.

جهانگیری با تاکید براینکه ایران آمادگی دارد تجربیات خود در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری را در اختیار عراق قرار دهد، افزود: ایران از توانمندی‌ و تجربیات فراوانی در زمینه بهداشت، درمان و علوم پزشکی برخوردار است و از همکاری وزارت بهداشت دو کشور حمایت می‌کنیم.

وزیر بهداشت عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه حملات گروه تروریستی داعش تنها منحصر به عراق نیست و شعله آتش این فتنه سایر کشورهای منطقه را نیز تهدید می‌کند گفت: علی رغم حملات ناجوانمردانه گروه‌های تروریستی در عراق، مردم این کشور توانستند با مشارکت خود و با حمایت‌ها و پشتیبانی ارتش، انتخابات را به خوبی برگزار و دولت را تشکیل دهند.

عدیله حمود حسین با تاکید براینکه اگر برخی کشورها از گروه تروریستی داعش حمایت مالی و لجستیکی به عمل نمی‌آوردند آنها نمی‌توانستند در عراق نفوذ کنند، خاطرنشان کرد: گروه تروریستی داعش برای افزایش نفوذ خود در خاک عراق بدنبال تفرقه افکنی میان احزاب و جریانات مختلف در این کشور است اما رویکرد دولت فعلی عراق ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان همه گروه‌ها و جریانات است.

وی با اشاره به مواضع مقتدرانه و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از عراق گفت: دولت و ملت عراق اهمیت فراوانی برای روابط خود با ایران قائل هستند و در جهت حفظ این روابط استراتژیک تلاش می‌کنند.

وزیر بهداشت عراق همچنین با اشاره به مذاکرات خود با دکتر هاشمی وزیر بهداشت کشورمان درخصوص همکاری‌های دو کشور در بخش پزشکی و درمان افزود: قرار است یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشت و درمان میان دو کشور امضاء شود و عراق علاقمند است بتواند از تجربیات، امکانات و توانمندی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشتی، واردات دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز