خبرگزاری کار ایران

بهمنی در نامه‌ به جهانگیری مطرح کرد:

ارتباطی با بابک زنجانی نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۹۷

به نظر می‌رسد دسترسی دولت کنونی به زنجانی سخت نباشد. می‌توانستید از ایشان بپرسید با چه کسانی ارتباط داشته و چه کسانی از ایشان در جهت اهداف و مطامع خود، سوء استفاده کرده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی در دولت دهم در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور نوشته است: اعضای هیئت دولت قبل هیچگونه ارتباطی با آقای بابک زنجانی نداشته‌اند و جنابعالی با یک بررسی اجمالی متوجه خواهید شد که مسئولان دیگری در کشور از او تجلیل به عمل آورده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمود بهمنی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به ارائه توضیحاتی درخصوص پرونده بابک زنجانی پرداخته است که متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای اسحاق جهانگیری
معاون اول محترم دولت یازدهم

سلام علیکم
نظر به اینکه جناب عالی اخیرا در چهل و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با استناد به شنیده‌ها، رئیس کل سابق بانک مرکزی را به تشکیل جلسات خصوصی مکرر با آقای بابک زنجانی سرمایه‌دار بازداشت شده متهم کرده‌اید، از باب خیرخواهی و نصیحت مشفقانه، لازم دانستم نکاتی را به اطلاع جنابعالی برسانم.

۱) این برای اولین بار نیست که کسانی بخصوص در دولت یازدهم با استناد به شنیده‌ها و مسموعات و بی‌هراس از فرجام آن، اتهاماتی ناروا به دیگران نسبت می‌دهند. شایسته و بایسته است که مسئولان کشور و بالاخص کسانی که در مصادر بالا‌تر امور قرار دارند، مستدل و مستند سخن بگویند و با طرح مطالب بی‌پایه و اساس، اعتماد عمومی به نظام اسلامی و خادمان مردم را متزلزل و مخدوش نسازند.

۲) اظهارات جنابعالی در باره جلسات خصوصی مکرر رئیس کل سابق بانک مرکزی با آقای بابک زنجانی، کاملا خلاف واقع است. یک بررسی مقدماتی کافی بود تا بر شما مبرهن شود که شنیده‌هایتان تا چه اندازه بی‌اساس بوده است.

۳) شما واقف هستید که کار بانک مرکزی بسیار دقیق است و حساب‌های آن تا کسر ریال به طور دقیق ثبت و ضبط می‌شود و به طور مرتب توسط هیئت نظارت، مورد مداقه و بررسی قرار می‌گیرد و همچنین هرگونه رفت و آمد به دفتر رئیس کل بانک مرکزی از سوی رئیس این دفتر، ثبت و ضبط و فیلمبرداری می‌شود. بنابراین به جای استناد به شنیده‌ها، با یک تحقیق ساده می‌توانستید به غیرواقعی بودن شنیده‌هایتان پی ببرید.

۴) فرافکنی و متهم کردن دیگران، به هنگام مواجه شدن با مشکلات در اداره امور کشور، توجیه قانع کننده و قابل پذیرشی نیست، بویژه آنکه تیم اقتصادی دولت فعلی را، بسیار کارآمد، باتجربه و کم نظیر توصیف کرده‌اید.

۵) مزید اطلاع جنابعالی تصریح می‌کنم که بانک مرکزی صرفا وجوه حاصل از فروش نفت را دریافت و پس از انجام تکالیف قانونی، بقیه را به حساب خزانه واریز می‌کند و اصولا در فروش نفت هیچ دخالتی ندارد و تشکیل جلسه با فرد یا افراد خاص در این زمینه، معنا و مفهومی ندارد.

۶) جنابعالی دولت یازدهم را مسئول بازداشت آقای بابک زنجانی معرفی کرده‌اید و چنین به نظر می‌رسد که دسترسی دولت کنونی به آقای زنجانی امر سختی نباشد. پس می‌توانستید از ایشان بپرسید که با چه کسانی ارتباط داشته و چه کسانی از ایشان در جهت اهداف و مطامع خود، سوء استفاده کرده‌اند.

۷) تصریح این نکته را ضروری می‌دانم که اعضای هیئت دولت قبل هیچگونه ارتباطی با آقای بابک زنجانی نداشته‌اند و جنابعالی با یک بررسی اجمالی متوجه خواهید شد که مسئولان دیگری در کشور از او تجلیل به عمل آورده‌اند.

۸) شایسته بود جنابعالی در سخنان خود، به این نکته اشاره می‌فرمودید که چه میزان از درآمدهای حاصل از نفت فروخته شده در دولت یازدهم به حساب‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز نشده است تا افکار عمومی دریابند که معاون اول محترم دولت فعلی تا چه میزان دغدغه‌مند حفظ ثروت ملی کشور است!

۹) اینجانب با حسن‌ظن نسبت به جنابعالی، تصویر انسانی منصف و خداترس را از شما در ذهن خویش داشتم و متاسفم که این اظهارات غیرمنصفانه، باورهای ذهنی مرا نسبت به جنابعالی تغییر داده است. لطفا متوجه باشید که اینگونه فرافکنی‌ها، مستلزم پاسخگویی به محاکم قضایی و دیوان عدل الهی است.

با احترام
محمود بهمنی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز