خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به ایلنا:

احیای مجدد خانه احزاب با خود احزاب تشکیل‌دهنده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۱۶

متاسفانه در دولت قبل اموال و وسایل خانه احزاب توقیف شد این اموال با دستور وزیر به متولیان اولیه خانه احزاب تحویل داده شد از نظر وزارت کشور بازگشایی خانه احزاب امر مبارک و خوبی است اما باید خود احزاب تشکیل دهنده آن بخواهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی امیری در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه تکلیف خانه احزاب به کجا رسیده٬ عنوان کرد: خانه احزاب یک تشکل دولتی نیست خود احزاب باید آن را تشکیل و مدیریت کنند این تشکل مثل سایر احزاب دارای هیات مدیره و مرامنامه است٬ برگزاری جلسات و احیای مجدد آن با احزاب تشکیل‌دهنده آن است.

امیری با بیان اینکه وزارت کشور تنها تسهیلات ایجاد خانه احزاب را فراهم می‌کند، گفت: احزاب تشکیل دهنده خانه احزاب باید در ادامه با یکدیگر کنار بیایند چرا که این یک تشکیلات صنفی و حزبی است.

وی افزود: متاسفانه در دولت قبل اموال و وسایل خانه احزاب توقیف شد این اموال با دستور وزیر به متولیان اولیه خانه احزاب تحویل داده شد از نظر وزارت کشور بازگشایی خانه احزاب امر مبارک و خوبی است اما باید خود احزاب تشکیل دهنده آن بخواهند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه از مجموع ۲۰ حزب و تشکل ایجاد شده در دولت تدبیر و امید چه تعدادی از ان‌ها اصلاح طلب و چه تعداد اصولگرا هستند گفت: ما در وزارت کشور تبار‌شناسی نمی‌کنیم تا بر مبنای آن پروانه و مجوز تشکیل حزبی را بدهیم نگاه ما به احزاب اصولگرا و اصلاح طلب یکسان است همانطور که برخی از احزابی که در این مدت مجوز گرفته‌اند اصولگرا و برخی دیگر اصلاح طلب هستند حقیقتا خود ما نیز نمی‌دانیم برخی از احزاب کدام طرفی هستند. باید در عمل دید که این احزاب چگونه کار می‌کنند.

سخنگوی وزارت کشور در خصوص بحثابهام درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: در هر صورت ما نیاز به تصریح قانونی داریم چون قانونی درباره وظیفه وزارت کشور وجود ندارد نمی‌توانیم در اینباره نظر بدهیم کسانی که نسبت به ثبت نام کاندیداهای شورایاری‌ها اقدام کردند باید پاسخ این سوالات را بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز