خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

واکنش به نامه رحیمی / استانداری‌ها ستاد انتخابات شورایاری‌ها را تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۸۷۰

از اتهامات رحیمی طبق ادعای خودش این بود که از فردی به نام جابر ابدالی برای انتخابات کمک گرفته بود و پول‌هایی بین کاندیدا‌ها توزیع شده بود لذا این پول از طریق رانت دولتی پرداخته نشده است.

وزیر کشور در مورد نشست اصلاح طلبان و بیاینه‌ای که در آن مطرح شد٬ گفت: این بیانیه مخصوص اصلاح طلبان بود نه شخص خاصی٬ فردی که مدیر کل وزارت کشور بود در این جلسه حضور داشت و توسط او این بیانیه قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت کشور مجری انتخابات است٬ گفت: باید مقدمات کار انتخابات را فراهم کنیم برای همین نمی‌توانیم میان کار٬ مدیرانی که از وزارت کشور برای حضور در انتخابات استعفا می‌دهند را جابجا کنیم٬ برای همین اعلام کردیم همه مدیران وزارت کشور که می‌خواهند کاندیدای انتخابات مجلس شوند تا اول اسفند باید استعفا دهند و پس از این تاریخ بنده با هیچ استعفایی موافقت نخواهم کرد.

وی افزود: ما هم اکنون در حال آماده‌سازی مقدمات انتخابات هستیم و هیات اجرایی خود را کامل می‌کنیم. البته در قانون انتخابات نیز اصلاحاتی انجام دادیم که در این مورد نیز با مجلس و گروه‌های مختلف همفکری می‌کنیم.

وزیر کشور در مورد انتخاب استاندار استان مرکزی گفت: هم اکنون روی گزینه‌های مختلف فکر می‌کنیم و آن را به دولت می‌دهیم تا در دولت تصمیم نهایی گرفته شود.

رحمانی فضلی در مورد برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: با رایزنی‌های دولت شورای نگهبان نیز برای برگزاری انتخابات الکترونیک اعلام آمادگی کرد اما این مسئله به امکانات نرم افزاری منوط می‌شود که هزینه زیادی را می‌طلبد. آقای نوبخت دستور داد کمیته‌ای این موضوع را بررسی کند و اگر اعتبارات لازم حاصل شود٬ در سراسر کشور انتخابات الکترونیک خواهیم داشت در غیر این صورت دربرخی مناطق با اولویت این کار را انجام می‌دهیم.

رحمانی فضلی در مورد نشست اصلاح طلبان و بیاینه‌ای که در آن مطرح شد گفت: این بیانیه مخصوص اصلاح‌طلبان بود٬ نه شخص خاصی فردی که مدیر کل وزارت کشور بود د ر این جلسه حضور داشت و توسط او این بیانیه قرائت شد.

وی افزود: البته وزارت کشور یک دستگاه اجرایی است و برای اینکه شبهه‌ای ایجاد نشود ما به دوستان خود گفتیم که در این یکسال از شرکت در جلساتی که رنگ و بوی انتخاباتی دارد٬ بترسید و اگر چه آنها می‌توانند در ساعات خارج از وقت اداری به این جلسات بروند اما ما برای حفظ بی‌طرفی این خواهش را از مدیران خود کردیم و تاکنون نیز رعایت شده است.

وزیر کشور در مورد برخی اظهارات مبنی براینکه معاون سیاسی او یک اصلاح طلب است گفت: معاونان و کارکنان وزارت کشور از اصلاح طلبان و اصولگرایان هستند. بنای این دولت از ابتدا این بوده که از نیروهای سیاسی شایسته استفاده کند٬ از اول هم قرار نبود در وزارت کشور از جناح خاصی انتخاب شود اصل برای ما شایستگی، اعتدال و تجربه است که معاون سیاسی بنده همه این ویژگی‌ها را دارد.

رحمانی فضلی در مورد بحثاتوبوس‌های اسکانیا و مجوز شماره‌گذاری آنها گفت: این شرکت کارخانه موفقی برای ساخت اتاق اتوبوس‌هاست بعداز حادثه جاده قم اختلاف نظر بین راهنمایی و رانندگی و شرکت اسکانیا د رخصوص رعایت استاندارد‌ها به وجود آمد برای همین شماره گذاری این اتوبوس‌ها متوقف شد.

وی افزود: با بررسی حقوقی در وزارت کشور ما به این نتیجه رسیدیم که رعایت مسائل زیست محیطی و رعایت ضوابط سازمان استاندارد لازمه کار این اتوبوس‌هاست٬ برای همین نامه نوشتیم که اگر این شرکت موافقت این دو دستگاه را بیاورد٬ باید شماره‌گذاری شود. متاسفانه برخی در واکنش به حضور من در این شرکت گفتند که چرا وزیر کشور به یک شرکت با برند خصوصی رفته است٬ ما باید تولید داخل را تشویق کنیم برای همین امر هم که شده تصمیم گرفتم در سفرهای استانی به کارخانه‌های بخش خصوصی بروم و با شهامت می‌گوییم که دولت از تولید داخل حمایت می‌کند و اقتصاد مقاومتی نیز همین است. نمی‌توانیم اتهام بزنیم که وزیر چون به کارخانه‌ای رفته پس یک رابطه پنهانی وجود دارد.

وی د مورد نامه اخیر رحیمی٬ خاطر نشان کرد: در این نامه شاهد گلایه‌های رحیمی از احمدی نژاد بودیم که این بعد از اظهار نظر دفتر احمدی‌نژاد صورت گرفت که چند روز پیش از اقدامات رحیمی اعلام برائت کرد.

وی افزود: یکی از اتهامات رحیمی طبق ادعای خودش این بود که از بخش خصوصی و فردی به نام جابر ابدالی برای انتخابات کمک گرفته بود و پول‌هایی بین کاندیدا‌ها توزیع شده بود٬ بنابراین این پول از طریق رانت دولتی پرداخته نشده رانت شخصی بوده و رحیمی تنها عامل توزیع آن بوده است.

وزیر کشور گفت: از هیأت دولت به وزارت کشور مجوزی داده شد که براساس آن مجوز٬ وزارت کشور برای انتخابات شورایاری‌ها در امور اجرایی و نظارتی به شورای شهر کمک خواهد کرد تا انتخابات با نشاط و سالم اجرا شود.

وی افزود: در همین رابطه بنده به رئیس شورای شهر نامه زدم و گفتم نمی‌توانیم وارد بحثاجرای انتخابات شورایاری‌ها بشویم چرا که دستگاه‌های اجرایی باید مبتنی بر قانون کار کند.

وزیر کشور، تصریح کرد: در همین رابطه مصوبه‌ای اعلام شد که طبق آن با کمک شهرداری‌ها کار انتخابات انجام شود اما فرمانداری‌های ما اعلام کردند تخلف صورت گرفته و این مسئله به شورای حل اختلاف رفت و به نفع آن‌ها رای دادند.

وی با تاکید براینکه دولت اهمیت بالایی برای انتخابات و نقش مردم در اداره امور شهر و نشاط سیاسی قائل است، گفت: امروز در هیأت دولت به وزارت کشور مجوزی داده شد که بر اساس آن مجوز٬ وزارت کشور برای انتخابات شورایاری‌ها در امور اجرایی و نظارتی به شورای شهر کمک خواهد کرد تا انتخابات با نشاط و سالم اجرا شود.

رحمانی فضلی گفت: با توجه به اینکه ما امروز این مجوز را دریافت کردیم به استانداران خود ابلاغ خواهیم کرد تا هر چه زود‌تر ستادهای خود را برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها تشکیل دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز