خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران:

سیاست دولت کاهش تعرفه اینترنت است / فیلترینگ هوشمند اینستاگرام ۸۳ درصد جواب داده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۸۸۰

چهارشنبه گذشته سیاست پیامک‌های انبوه در مورد تبلیغات و ارزش‌افزوده بررسی شد٬ مطالبی که در بیرون گفته می‌شود با آنچه درون شورا می‌گذرد کاملا متفاوت است.

وزیر ارتباطات در مورد تعرفه‌های ارتباطات در خارج از کشور، گفت: علاقمندیم که وقتی مردممان به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، تعرفه مکالمات‌شان کاهش پیدا کند، برای همین این مسئله را با وزیر ارتباطات عراق مطرح کردم و قرار شد این موضوع را با اپراتورهای خودشان بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد مسئولیت خود در خصوص روابط ایران و ترکیه گفت: دو کشور ایران و ترکیه از گذشته با توجه به حجم گسترده روابط اقتصادی دارای یک مسئول کمیته مشترک و یک نماینده ویژه رئیس جمهور بوده‌اند که در این دولت هر دو یک نفر شده‌اند.

وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات عراق به تهران، گفت: پیرو این سفر مذاکرات مختلفی انجام شد با توجه به تعداد زائر ما و ورود زائران عراقی به ایران، روابط گسترده‌ای داریم برای همین توافقات خوبی انجام دادیم که بخشی از آن مربوط به مردم خودمان است.

وزیر ارتباطات در مورد تعرفه‌های ارتباطات در خارج از کشور، گفت: علاقمندیم که وقتی مردممان به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، تعرفه مکالماتشان کاهش پیدا کند، برای همین این مسئله را با وزیر ارتباطات عراق مطرح کردم و قرار شد این موضوع را با اپراتورهای خودشان بررسی کنند.

واعظی در مورد تعرفه اینترنت، گفت: سیاست ما در این دولت این است که تعرفه آنچه در سبد کالایی مردم قرار می‌گیرد٬ کاهش پیدا کند.

واعظی درمورد تعرفه اینترنت، گفت: سیاست ما در این دولت این است که تعرفه آنچه در سبد کالایی مردم قرار می‌گیرد٬ کاهش پیدا کند، همانطور که دیدید ما در مقطعی تعرفه اینترنت را ۲۰درصد کاهش دادیم و نسل سوم و چهارم تلفن همراه را در اختیار مردم گذاشتیم تا دو ماه پیش قیمت هر کیلو بایت پنج ریال بود اما امروز هر کیلو بایت نیم ریال شده است.

وی افزود: بعضاً اپراتور‌ها بسته‌های مختلف خدماتی می‌دهند٬ در همین راستا یکی از اپراتور‌ها قیمت بسته خود را اخیر دو برابر کرد و مردم بلافاصله سراغ دو اپراتور دیگر رفتند، این اپراتور بلافاصله متوجه کج سلیقگی خود شد و بسته‌هایی با قیمت پایین‌تر ارائه کرد.

واعظی گفت: ما زمانی می‌توانیم در کار اپراتور‌ها مداخله کنیم که قیمت خدمات اپراتوری از سقف قیمت ما بالا‌تر برود، ما همواره اپراتور‌ها را به رقابت سالم برای افزایش کیفیت و کاهش تعرفه دعوت می‌کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به جلسه شورای‌عالی فضای مجازی، گفت: اینکه گفته شود در این جلسات به مطالب مهم مانند شبکه ملی اطلاعات پرداخته نمی‌شود، صحیح نیست ما دو یا سه جلسه اول سال قبل را به طور کامل در مورد شبکه ملی اطلاعات بحثکردیم و امسال نیز در یکی از جلسات به شکل مفصل در خصوص پیشرفت کار بحثکردیم و به شورای عالی فضای مجازی گزارش دادیم.

واعظی تاکید کرد: چهارشنبه گذشته نیز سیاست پیامک‌های انبوه در مورد تبلیغات و ارزش افزوده مورد بررسی قرار گرفت مطالبی که در بیرون گفته می‌شود با آنچه درون شورا می‌گذرد کاملا متفاوت است.

وزیر ارتباطات در مورد فیلترینگ هوشمند گفت: نامه‌ای که بسیج چند دانشگاه نوشته بودند را خواندم٬ در همه دنیا دو راه و جود دارد یا سایتی کاملا بسته می‌شود یا بخش‌هایی از آنکه مضر است و دارای محتوای مجرمانه است٬ بسته می‌شود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: معتقدیم بسیاری از سایت‌های ما سالم هستند. البته برخی از آن‌ها نیز کاملا غیر اخلاقی‌اند که باید بسته شود. پس راجع به این دو٬ اختلاف سلیقه‌ای وجود ندارد. می‌ماند برخی از آنها که همه جور محتوایی در آن‌ها وجود دارد. برخی از این سایت‌ها اگر چه دارای مقالات علمی هستند٬ اما از دید برخی٬ مواردی در آن‌ها وجود دارد که از لحاظ فرهنگ اسلامی ما قابل قبول نیست. تلاش ما براین است که فیلترینگ هوشمند برای این سایت‌ها استفاده شود.

واعظی با بیان اینکه ما برای فیلترینگ هوشمند به همه دانشگاه‌ها فراخوان دادیم٬ گفت: اینکه بسیج چند دانشگاه به جای تشویق ما وارد وادی دیگری شود و پیشگویی کند که ما موفق نمی‌شویم جای تعجب دارد.

وی با بیان اینکه فیلترینگ هوشمند در سه فاز اجرا می‌شود گفت: فاز اول فاز آزمایشی یکماهه است دوم فاز ساماندهی سه ماهه است و سوم فاز اجرا است که شش ماه طول می‌کشد برنامه فیلترینگ هوشمند ما در اینستاگرام ۸۳ درصد جواب داده است هم اکنون ما وارد فاز دوم شده‌ایم که سه ماه طول می‌کشد یک سری برنامه‌های دیگر را هم روی مابقی سایت‌ها اجرا می‌کنیم٬ اگر بتوانیم این سه بخش را پیاده کنیم٬ می‌توانیم بگوییم فیلترینگ هوشمند موفق بوده است.

وی افزود: البته ما تلاش خود را برای فیلترینگ هوشمند انجام می‌دهیم اما درکنار آن روز به روز فیلتر شکن‌ها نیز ایجادمی شود این کار دشوار است چون تکنولوژی پیچیده‌ای دارد. رئیس جمهور نیز در جلسه شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد وقتی تعداد کاربران یک برنامه انبوه می‌شود٬ باید تمهیداتی در نظر گرفت تا به درستی با آن مقابله شود.

واعظی گفت: تلاش ما در وزارت ارتباطات این است که به جای مسدود کردن سایت‌ها شبکه‌های بومی را برای علاقمندان ایجاد کنیم با تلاش دانشگاه‌ها حدود سه شبکه اجتماعی پیام‌رسان در دسترس مردم قرار گرفته که یکی از آن‌ها موفقیت بالایی داشته و تعداد کاربرانش به ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: معتقدیم کشور ما باید چندین شبکه اجتماعی بومی داشته باشد. طبیعی است برای دولت آسان است که مردم را راهنمایی کند تا از شبکه‌های ارزان استفاده کنند٬ اما تا وقتی این شبکه‌ها اعتماد مردم را جلب نکرده٬ باید در مورد فیلترینگ هوشمند و بومی‌سازی با طمانینه پیش برویم.

وی با اشاره به سازمان فضایی گفت: دولت در حال ساماندهی آن چیزی است که از دولت گذشته به آن به ارثرسیده است. یکی از این سیاست‌ها این بود که سازمان فضایی از زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری به وزارت ارتباطات بیاید چرا که قبلا نیز این سازمان زیر نظر وزارت ارتباطات بود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که در شرایط جدید با استفاده از امکانات و متخصصان کشورمان ماهواره‌های ملی داشته باشیم. در علم فضا نیز ما باید قدم‌های بیشتری برداریم.

واعظی با اشاره به ماهواره شریف۱۰۰ گفت: قرار است این هفته یا بعد از آن سازمان فضایی را تحویل بگیریم. یکی از کارهای ما این است که در دانشگاه‌های کشور٬ همه متخصصان و دستاورد‌ها را به خدمت بگیریم.

وی افزود: در گذشته وزارت علوم٬ پژوهشکده تحقیقات زیستی داشت که به سازمان فضایی منتقل شده بود در تصمیم جدید این پژوهشکده به وزارت علوم بازگشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز