خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر به لرستان؛

جهانگیری سد ایوشان را افتتاح کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۲۹

سد ایوشان خرم آباد از طرح‌های عمرانی و اقتصادی لرستان است که علاوه بر توسعه بخش کشاورزی٬ به عنوان یک طرح عمرانی درآمدزا نقش موثری در شکوفایی و رونق اقتصادی استان دارد.

معاون اول رییس جمهور در جریان سفر به استان لرستان، پیش از ظهر امروز(دوشنبه) سد ایوشان در شهرستان خرم آباد را افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری پس از افتتاح سد ایوشان، از امکانات فنی و تاسیسات جانبی مربوط به انتقال آب از این سد بازدید کرد و با توضیحات وزیر نیرو و مسئولین پروژه، در جریان جزئیات و نحوه احداثسد قرار گرفت.

مطالعه سد ایوشان از سال ۷۹ آغاز شد و عملیات اجرایی آن در سال ۸۳ با هدف آبی کردن کشت ۴۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی منطقه و ایجاد ۲۵۰۰ فرصت شغلی و نیز توسعه گردشگری در سطح منطقه کلید خورد. این سد در ۵۷ کیلومتری شهر خرم آباد و بر روی رودخانه هرود واقع شده و مساحت حوضه آبخیز رودخانه هرود تا محور سد مخزنی ایوشان ۱۲۰ کیلومتر مربع است.

سد ایوشان از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی و ارتفاع آن از کف پی ۷۲ متر و عرض تاج از بدنه اصلی ۸ متر است. این سد گنجایش ۵۲ میلیون متر مکعب ذخیره آب را دارد و با بهره برداری از آن ۴۴۰۰ هکتار از اراضی دیم منطقه به کشت آبی تبدیل می‌شود.

سد ایوشان خرم آباد یکی از طرح‌های بزرگ عمرانی و اقتصادی لرستان است که علاوه بر توسعه بخش کشاورزی، تامین آب شرب مصرفی و ذخیره سازی روان آبها، به عنوان یک طرح عمرانی درآمدزا نقش موثری در شکوفایی و رونق اقتصادی استان دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز