خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پس از دهه فجر تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۱۳

وضعیت خانه احزاب را پیگیری می‌کنیم چرا معتقدیم خانه احزاب متعلق به همه احزاب است لذا وزارت کشور از فعالیت مجدد خانه احزاب استقبال می‌کند.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بعد از دهه فجر تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور امروز در حاشیه تجدیدمیثاق کارکنان و معاونین وزارت کشور در حرم امام(ره) در جمع خبرنگاران حاضر شده و از تشکیل کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پس از دهه فجر خبر داد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر آخرین وضعیت استعلام‌های احزاب مانند حزب اتحاد ملت، ‌ گفت: بعد از تشکیل کمیسیون نتیجه را اعلام می‌کنیم. هر گروهی که درخواست تشکیل حزب دارد طبق قانون موضوع پیشنهادشان را ارائه می‌کند. استعلامات را انجام می‌دهیم. در کمیسیون بررسی می‌شود و پس از تصمیم‌گیری در کمیسیون نتیجه را اعلام می‌کنیم.

مقیمی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر پیگیری آخرین وضعیت خانه احزاب گفت: ما در حال پیگیری وضعیت خانه احزاب هستیم چرا معتقدیم خانه احزاب متعلق به همه احزاب است و وزارت کشور از فعالیت مجدد خانه احزاب استقبال می‌کند.

معاون سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برخی اظهارنظرها وجود دارد که چون شما اصلاح‌طلب هستید به احزاب اصلاح‌طلب توجه می‌کنید، گفت: من معاون سیاسی وزیر کشور و جمهوری اسلامی هستم و همه احزاب قانونمند مورد احترام هستند. در تلاش هستیم کاری کنیم همه احزاب احساس کنند وزارت کشور متعلق به همه احزاب است.

مقیمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وضعیت احزاب در زمان امام(ره) به چه صورت بود، گفت: نظر امام این بود که همه گروه‌ها در اداره کشور حضور داشته باشند و همه کسانی که در چارچوب قانون کشور و قانون اساسی فعالیت می‌کنند می‌توانند در سرنوشت کشور سهیم باشند و تلاش ما نیز این است که امروز نظر امام را که مورد تأئید مقام معظم رهبری است پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه همه تشکل‌های شناسنامه‌دار و قانونی می‌توانند طبق مقررات کشور به فعالیت بپردازند، تصریح کرد: برای وزارت کشور تمام احزاب و گروه‌های شناسنامه‌دار مورد احترام هستند و تلاش ما این است احزاب فعالیت‌های قانونی خود را انجام داده و حضور مؤثری داشته باشند چرا که حضور احزاب سیاسی موجب نشاط سیاسی در جامعه است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: امیدوارم وزارت کشور به وظیفه قانونی خودش عمل کند که همانا ایجاد فضا برای احزاب است.

مقیمی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه استاندار مرکزی چه زمانی انتخاب می‌شود، گفت: اکنون استانداری مرکزی با سرپرست اداره می‌شود و در آینده‌ای نزدیک این امر انجام می‌شود.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی ایران با نام امام خمینی می‌درخشد، گفت: بزرگترین اتفاق تاریخ انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن بود که تحولی اساسی در کشور به وجود آورد و این انقلاب به وسیله مردم و حضور و مشارکت آنان به ثمر رسید.

وی ادامه داد: ما امروز آمده‌ایم تا با آرمان‌های امام(ره) تجدید بیعت کنیم و امیدواریم در جهت خدمت بیشتر و اجرای فرامین امام بتوانیم خودمان را آماده کنیم تا جمهوری اسلامی بتواند به اهدافی که می‌خواهد برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز