خبرگزاری کار ایران

هاشمی در مراسم رونمایی از شبکه شمس:

دانشگاه‌ها مهمترین مکان رشد نخبگان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۸۶

دانشگاه‌ها بهترین و مهمترین مکان رشد و پیدایش نخبگان هستند و ما معتقدیم که مفاهمه‌ای مناسب بین عالمان و اندیشمندان با مسئولان اجرایی به وجود خواهد آمد.

معاونت فرهنگی وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری بیان داشت: تشکیل اتاق‌های فکر استانی با محوریت دانشگاه‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به آرمان‌ها و اهداف خودمان کمک نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدضیا هاشمی در مراسم رونمایی از شبکه مطالعات سیاست‌گذاری‌های عمومی(شمس) اظهار داشت: به طور کلی هدف اتاق‌های فکر بهره‌گیری از دانش و علم نخبگان و استفاده آن از سیاست‌گذاری عمومی است. لذا جلب مشارکت نخبگان در مدیریت و حکمرانی ضرورتی را به وجود می‌‌آورد که می‌بایست نخبگان با دولت خصوصا در عرصه سیاست‌گذاری در ارتباط باشد.

وی افزود: نقش دانشگاه‌ها به گونه‌ای است که بهترین و مهم‌ترین مکان برای رشد و پیدایش نخبگان هستند و اگر این موضوع صورت گیرد٬ معتقدیم که مفاهمه‌ای مناسب در بین عالمان و اندیشمندان با مسئولان اجرایی به وجود خواهد آمد.

هاشمی با تاکید بر راه‌اندازی اتاق‌های فکر استانی اعلام داشت: می‌دانیم که اقتضای مناطق با هم یکی نیستند و ممکن است که سیاست‌گذاری‌ها و کارشناسی‌ها با هر مناطق انطباق نداشته باشد. بنابراین تشکیل این اتاق‌های فکر به این جهت است که از یک سیاست‌گذاری تک‌نسخه‌ای خارج شویم و بین مراکز و مدیران و نخبگان یک ارتباط خوبی را ایجاد کنیم و تلاشمان این است که مراکز ملی و اصحاب مورد نظر را انتخاب کنیم تا بتوانیم پیوند نزدیکی میان تولید و اندیشه با سیاست‌گذاری‌ برقرار کنیم و انتظارمان این است که یک شش ضلعی از جامعه، دولت و دانشگاه‌ها به وجود آوریم و شاهد یک تعامل نزدیک و پیوند مناسبی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز