خبرگزاری کار ایران

روحانی در پاسخ به ایلنا:

گفت‌و‌گوی دولت و قوه قضاییه در مورد فضای مجازی مستمر انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۴۷

پرونده هسته‌ای در چارچوب نظام به خوبی پیش می‌رود و تیم مذاکره کننده مورد تایید همه مقامات کشور بوده و مقام معظم رهبری نیز تیم مذاکره کننده مورد عنایت خود قرار داده است.

رییس‌جمهور کشورمان با اشاره به اینکه برخی افراد در گرفتن تسهیلات بانکی تخلفاتی داشته و از منابع بانکی در مسیر نادرست استفاده کرده‌اند٬ تاکید کرد: طبیعی است باید چنین افرادی برخورد لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌اسلام حسن روحانی پس از نشست نود دقیقه‌ای سران قوا که به میزبانی قوه قضاییه در دفتر آیت‌الله آملی لاریجانی برگزار شد٬ در جمع خبرنگاران در خصوص محور این جلسه اظهار کرد: همیشه جلسه سران قوا پر خیر برکت است و انشاء‌الله این جلسه نیز این چنین خواهد بود.

تنظیم بودجه مراحل آخر خود را در مجلس می‌گذراند

رییس جمهور با بیان اینکه در این جلسه از سوی سران قوا٬ مباحثمتعددی مطرح و مورد بحثو بررسی قرار گرفت٬ ادامه داد: اولین بحثمطرح شده در این جلسه در ارتباط با بودجه سال آینده کشور بود. تنظیم بودجه مراحل آخر خود را در مجلس می‌گذراند و ما باید برای سال آینده پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم. از این رو باید با هماهنگی‌های یکدیگر مسایل و مشکلات را حل کنیم.

وی از دیگر مباحثمطرح شده در این جلسه را موضوع کسب و کار در کشور عنوان کرد و افزود: برای رونق اقتصاد کشور نیاز به رفع موانع داریم. البته دولت و مجلس در این خصوص اهتمام لازم را داشته و دستگاه قضایی نیز همکاری‌های لازم را با قوای دیگر انجام داده است.

به کسانی که قصوری در پرداخت تسهیلات نداشتند٬ کمک می‌شود

روحانی به بحثمعوقات بانکی اشاره کرد و ادامه داد: برخی افراد در گرفتن تسهیلات بانکی تخلفاتی داشته و از منابع بانکی در مسیر نادرست استفاده کرده‌اند که طبیعتا باید با آنها برخورد لازم صورت گیرد. اما برخی نیز به خاطر مشکلاتی که در شرایط اقتصادی کشور به وجود آمد جزء افراد بدهکار سیستم بانکی محسوب می‌شوند که مقصر نیستند.

وی تصریح کرد: آنها به خاطر مسایلی که اقتصادکشور از جمله تغییر یک مرتبه نرخ ارز پیدا کرد دچار مشکل شده‌اند از این رو قرار شد دولت بر روی این مسئله کار شود.

رییس جمهور گفت: قرار شد قوه قضاییه نیز در این ارتباط به ما کمک کند تا به کسانی که قصوری در پرداخت تسهیلات نداشتند٬ کمک شود و در بخشودگی جرایم یا تقسیط قسط‌های آنها اقدام لازم را انجام شود.

روند پرونده هسته‌ای به خوبی پیش می‌رود

روحانی از دیگر مسایل مطرح شده در جلسه امروز سران قوا را بررسی روند پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات ۱ + ۵ اعلام کرده و گفت: خوشبختانه روند پرونده هسته‌ای در چارچوبی که نظام مقرر کرده به خوبی پیش می‌رود و تیم مذاکره کننده نیز مورد تایید همه مقامات کشور بوده و چندین بار نیز مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده مورد عنایت خود قرار داده است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: امروز در پرونده هسته‌ای به نقاط خوبی در حال نزدیک شدن هستیم و غرب احساس می‌کند که در برابر حقوق مردم ایران باید این حقوق را به رسمیت شناخته و راه را باز بگذارد.

در مذاکرات اختلاف نظر‌ها را کاهش داده‌ایم اما همچنان اختلاف نظرهایی وجود دارد

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اختلاف نظر‌های موجود میان ایران ۱ + ۵ اظهار کرد: در برخی موارد که فاصله‌ها زیاد بوده توانسته‌ایم اختلاف نظر‌ها را کاهش دهیم اما همچنان اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در این جلسه با سران قوا مسایلی که تیم مذاکره کننده باید مورد توجه قرار دهد و شرایط ماه‌های آینده نیز مورد بحثوبررسی قرار گیرد.

سرمایه گذاری لازم در حمل و نقل انجام می‌شود

رییس دولت تدبیر و امید بررسی اآلودگی هوای کلان‌شهر‌ها را از دیگر مباحثمطرح شده در جلسه امروز سران قوا عنوان کرد و گفت: در بحث‌های صورت گرفته قرار شد کمیته‌ای برای بهبود هوای کلانشهر‌ها تشکیل شود. ما نیاز داریم در وضعیت حمل و نقل سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم و در مورد صنایع اطراف تهران نیز اقدامات و تصمیمات لازم گرفته شود و اگر چنانچه نیازی به قانون بود مجلس آمادگی ورود به این قضیه را دارد تا مقداری بتوان از آلودگی‌ها کاست.

رییس جمهور تصریح کرد: البته خود مردم نیز شاهد هستند که درسال جاری نسبت به سال‌های گذشته روزهای آلوده کمتری داشته‌ایم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

شرایط خاورمیانه مورد و بحثوبررسی قرار گرفت

روحانی در پایان بررسی اوضاع و شرایط خاورمیانه در کشورهای همسایه را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: در پایان جلسه شرایط خاورمیانه و تحولات در سوریه، فلسطین، لبنان، یمن و نیز تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با تروریسم و مداخلات قدرت‌های بزرگ مطرح و مورد و بحثوبررسی قرار گرفت.

گفت‌و‌گوی دولت و قوه قضاییه در مورد فضای مجازی مستمر انجام می‌شود

روحانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا در این جلسه در خصوص فضای مجازی با رییس قوه قضاییه صحبتی انجام داده‌اید٬ اظهار کرد: در این جلسه به طور مشخص در مورد فضای مجازی صحبت نکردیم اما در مورد فضای سایبر به طور متعدد چه در جلسات شورای عالی امنیت ملی و چه شورای عالی فضای مجازی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز