خبرگزاری کار ایران

امین زاده در دیدار با سفیر نروژ:

زنان ایرانی در تعیین حق سرنوشت خود پیشتاز بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۶۰

ایران روی حقوق خود در راستای استفاده از انرژی های غیرفسیلی برای بخش صنعت و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حساس است.

معاون حقوقی رییس جمهوری در دیدار خانم «اودیسه نورهیم» سفیر جدید نروژ در ایران تاکید کرد که ایران از گسترش بیش از پیش همکاری‌های تهران – اسلو در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی استقبال می‌کند.

دکتر الهام امین‌زاده معاون حقوقی رییس جمهوری روز یکشنبه با ابراز خرسندی از نقش آفرینی خانم نورهیم در عرصه گسترش روابط تهران و اسلو گفت: زنان ایرانی نیز در تعیین حق سرنوشت خود پیشتاز بوده‌اند.

وی با تشریح وظایف معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اظهار داشت: مسائل اختلافی بین وزارتخانه‌ها در کشور ما بدون مراجعه به محاکم قضائی و با دخالت این معاونت حل و فصل می‌شود. ما با بررسی طرح‌ها و قوانین معارض درصدد تنقیح قوانین در کشور هستیم.

امین‌زاده با بیان اینکه هدف این معاونت شفافیت و امنیت در حوزه قانونگذاری است، به تدوین سند حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: بر اساس این سند مردم را از حقوق خود مطلع می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم که چگونه می‌توانند از حقوق شهروندی خود استفاده کنند.

معاون حقوقی رییس جمهوری با تکریم ایام الله دهه فجربه وضعیت زنان در ایران اشاره کرد و گفت: زنان ایرانی در تعیین حق سرنوشت خود پیشتاز بوده‌اند. در سال‌های پرفراز و نشیب جنگ حامی رزمندگان بوده‌اند و با نقش آفرینی در دوران سازندگی هم اکنون در دانشگاه‌ها و مراکز اداری کشور حضوری فعال دارند.

وی با اشاره به حاکمیت جریان‌های تروریسی در برخی کشورهای منطقه، ادامه داد: امیدواریم مشوقان تروریست‌ها دست از حمایت بردارند و حق تعیین سرنوشت را به خود مردم این کشور‌ها واگذار کنند.

دکتر امین‌زاده با اعلام اینکه ایران با هدف تعامل بیشتر با جهان وارد مذاکرات با ۱ + ۵ شده است، تصریح کرد: ایران روی حقوق خود در راستای استفاده از انرژی‌های غیرفسیلی برای بخش صنعت و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای حساس است.

معاون حقوقی رییس جمهوری اضافه کرد: با تعاملی که می‌توانیم در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی حقوقی و انرژی با نروژ داشته باشیم آینده روشنی را برای دو کشور پیش بینی می‌کنم.

سفیر جدید نروژ در ایران نیز در این دیدار برای همکاری‌های مشترک اعلام آمادگی کرد و گفت: اکنون زمان توسعه روابط دو کشور فرا رسیده و مذاکرات خوبی در آینده نزدیک در سطح عالی بین دو کشورانجام خواهد گرفت.

وی که پیش از این در لبنان و بنگلادش سفیر بوده، با اشاره به نفوذ ایران در منطقه، انجام مذاکرات بین تهران و اسلو را مهم دانست و تصریح کرد: امیدواریم با حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران تحریم‌ها علیه کشور شما هر چه زود‌تر برداشته شود.

خانم «نورهیم» با اعلام آمادگی شرکت‌های نروژی برای همکاری اقتصادی با ایران، گفت: ضمن اینکه می‌توانیم در زمینه شیلات همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشیم، دانشگاههای کشور ما نیز آماده همکاری با ایران در زمینه علمی و فرهنگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز