خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در قطر:

فعالیت‌های اقتصادی منطقه‌ای در دستورکار دولت است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۰۱

حضور ۲۰ هزار نیروی کار ایرانی در قطر مورد اهتمام دولت است و زمینه برای اعزام نیروی کار بیشتر به این کشور وجود دارد که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که ایجاد و افزایش فعالیت‌های اقتصادی منطقه‌ای و بهبود روابط به ویژه با کشورهای همسایه در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد.

علی ربیعی که در قطر بسر می‌برد، تصریح کرد: افزایش مبادلات تجاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی با همسایگان، تاسیس مناطق آزاد مشترک، اتصال شبکه‌های حمل و نقل از جمله ریلی و صادرات مجدد مورد اهتمام دولت است.

وی با بیان اینکه «وزیرکار قطر حدود یک ماه قبل به تهران سفر کرد وتفاهم نامه همکاری بین دو کشور امضا شد»، خاطرنشان کرد که با همتای قطری در تهران در زمینه گسترش مبادلات تجاری، توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و اعزام نیروی کار به قطر مذاکره کردم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کالاهای تولیدی ایران در دوحه که از نتایج سفر وزیر کار قطر به تهران و مذاکرات صورت گرفته است، باعثشناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بیشتر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف می‌شود.

ربیعی گفت: با توجه به برگزاری جام جهانی در قطر و گسترش ساخت و ساز‌ها و عملیات عمرانی و ساختمانی در این کشور، برگزاری این نمایشگاه می‌تواند شرایط ارزیابی ظرفیت‌ها و توانمندی شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در این عرصه‌ها را فراهم کند.

وی تاکید کرد: صادرات در حوزه‌های آهن و فولاد، سرامیک، کاشی وسیمان و همچنین مواد غذایی شروع شده است و روند رو به گسترش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: حضور ۲۰ هزار نیروی کار ایرانی در قطر مورد اهتمام دولت است و زمینه برای اعزام نیروی کار بیشتر به این کشور وجود دارد که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ربیعی قرار است تا روز سه‌شنبه در دوحه بماند و با برخی مقامات ارشد این کشور برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه و منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف دیدار و گفت‌و‌گو کند.

همچنین نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و شیخ «احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی» وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر دیروز(یکشنبه) در محل دایمی نمایشگاه‌های دوحه گشایش یافت.

در مراسم گشایش این نمایشگاه که تا روز ۳۰ بهمن ماه دایر خواهد بود، تعدادی از دیپلمات‌ها و بازرگانان دو کشور شرکت کردند.

صنعت ساختمان، تجهیزات، زیرساخت‌ها، فلزات و فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت آب و برق، مبلمان و دکوراسیون، خدمات فنی و مهندسی و مواد غذایی و کشاورزی از جمله گروه‌های کالایی شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

براساس این گزارش، در حاشیه نمایشگاه کالاهای تولیدی ایران، نمایشگاه فرش و صنایع دستی ایرانی نیز برگزار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز