خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در نمایشگاه تخصصی ایران در بغداد:

مسیر توسعه روابط ایران و عراق مسیری برگشت ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۱۶

وظیفه دولتمردان این است که بسترهای مناسب را برای شما فعالان اقتصادی فراهم کنیم و موانع را از پیش رو برداریم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

معاون اول رییس جمهور خطاب به تجار و فعالان اقتصادی ایران گفت: مطمئن باشید مسیر توسعه روابط ایران و عراق مسیری برگشت ناپذیر است و باید در جهت گسترش مناسبات فی‌مابین تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا٬ اسحاق جهانگیری در جریان سفر به عراق، صبح امروز(سه‌شنبه) پس از بازدید از نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، در جمع تجار و بازرگانان ایرانی اظهار داشت: اراده مقامات و مسئولان دو کشور ارتقاء سطح روابط است و در این زمینه نقش فعالان اقتصادی و بازرگانان دو کشور نقشی پیشرو و تعیین کننده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: وظیفه ما به عنوان دولتمردان این است که بسترهای مناسب را برای شما فعالان اقتصادی فراهم کنیم و موانع را از پیش رو برداریم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی تصریح کرد: به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران بر عزم جدی کشورم برای ارتقاء همه جانبه مناسبات اقتصادی و تجاری با عراق تاکید می‌کنم و اطمینان دارم مسئولین دولت عراق و نخست وزیر این کشور نیز از اراده کافی برای این منظور برخوردار هستند.

جهانگیری در بخش دیگر سخنان خود به تحولات قیمت نفت و کاهش بهای آن نیز اشاره و خاطرنشان کرد: کاهش درآمد نفت چالش جدی برای ایران و عراق است؛ از این رو دو کشور باید برای توسعه اقتصاد و صنعت بدون اتکا بر نفت گامهای جدی بردارند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: البته ما این کاهش قیمت نفت را یک توطئه سیاسی علیه کشورهای مستقل می‌دانیم و امیدوارم با همت کشورهایی نظیر ایران وعراق نفت به قیمت و جایگاه واقعی خود بازگردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و معاون وزیر بازرگانی عراق نیز در این مراسم با اشاره به اشتراکات تاریخی و ظرفیت‌های فراوان برای توسعه همکاری‌ها، بر لزوم گسترش مناسبات و روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز