خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در دیدار عبدالله عبدالله:

پیمان جامع همکاری بین ایران و افغانستان، سند راهبردی میان دو کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۷۵

درایت و شایستگی مسئولان سیاسی افغانستان در تشکیل دولت وحدت ملی، نقشی بی‌بدیل در این برهه حساس از تاریخ افغانستان، در تاریخ این کشور برجای خواهد گذاشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در دیدار با عبدالله عبدالله(رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان)، سند جامع همکاری بین ایران و افغانستان را سندی راهبردی بین دو کشور دانست و گفت: امیدواریم در سفر رئیس‌جمهور افغانستان به ایران که در آینده نزدیک انجام می‌گیرد، چارچوب این سند مهم همکاری به تایید روسای جمهور برسد.

به گزارش ایلنا؛ محمد شریعتمداری روز سه‌شنبه در پایان سفر یک روزه به افغانستان و در ادامه دیدار با مقامات این کشور، با عبدالله عبدالله(رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان) دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی درباره پیمان و سند جامع همکاری بین دو کشور، گفت: پیمان و سند جامع همکاری بین ایران و افغانستان، همه عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را تعقیب می‌کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با یادآوری اینکه بخشی از این سند حاوی مفاد دقیق و روشن در حوزه‌های امنیتی و همکاری‌های تکنیکی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه ارائه کمک‌های فنی در همه عرصه‌ها درکنار ملت افغانستان باشد.

شریعتمداری با ابراز خرسندی از حرکت افغانستان درجهت تثبیت کابینه وحدت ملی در این کشور، گفت: درایت و شایستگی مسئولان سیاسی افغانستان در تشکیل دولت وحدت ملی، نقشی بی‌بدیل در این برهه حساس از تاریخ افغانستان، در تاریخ این کشور برجای خواهد گذاشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با تاکید بر حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از افغانستان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حضور در عرصه‌های گوناگون مربوط به توسعه همه‌جانبه افغانستان را کاری ارزشمند به لحاظ اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در افغانستان و منطقه می‌داند.

شریعتمداری در ادامه با ابراز خرسندی نسبت به دقیق‌تر و عمیق‌تر شدن روند اقتصادی افغانستان، خاطرنشان کرد: برای توسعه روابط دو کشور باید قدم‌های موثرتری برداشته شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به رنجی که بشریت از افراط و خشونت می‌برد، اظهار داشت: در زمینه کنترل بعضی از اعمال همراه با توحش که از سوی بعضی تحت عنوان اسلام عرضه می‌شود، همه ما هم به لحاظ تحلیل موضوع و هم به لحاظ عمل باید در کنار هم باشیم چراکه برخورد با این پدیده شوم در منطقه بدون همراهی و همگامی منطقه‌ای ممکن نخواهد بود.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز در این دیدار با تأکید بر اجرایی‌سازی اهداف و برنامه‌های دولت وحدت ملی افغانستان، رسیدگی به امور خانواده شهدا و افراد دارای معلولیت در این کشور را از وظایف دینی و ملی خود دانست.

وی درباره وضعیت کابینه افغانستان نیز گفت: تعهد دولت وحدت ملی این است که هر چه زودتر باقی مانده اعضای کابینه را معرفی کند و پارلمان افغانستان نیز مسئولیت خود درباره رأی اعتماد به اعضای معرفی شده کابینه را ادا کند. امیدواریم با تکمیل کابینه، همه مشغول خدمت صادقانه به مردم افغانستان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز