خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با رئیس جمهور:

فرهنگ تسلیم‌ناپذیری امام از سوی رهبری و دولت ادامه دارد / مذاکره‌کنندگان متدین و انقلابی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۱۵۸

دولت در عرصه های اقتصاد، سیاست و فرهنگ و خصوصا بخش سلامت و راه و بزرگراه ها، کارهای بسیار خوبی انجام داده و گام های خوبی برداشته است.

آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور، موفقیت دولت را موفقیتی‌ برای نظام و انقلاب دانست و با تقدیر از خدمات دولت یازدهم تصریح کرد: دولت در عرصه های اقتصاد، سیاست و فرهنگ و خصوصا بخش سلامت و راه و بزرگراه ها، کارهای بسیار خوبی انجام داده و گام های خوبی برداشته است.

به گزارش ایلنا، این مرجع عالیقدر عالم تشیع در این دیدار که روز پنجشنبه و در جریان سفر استانی دولت تدبیر و امید به قم، در بیت معظم له برگزار شد، با تاکید بر اینکه " بنای ما بر این است که بطور کلّی از دولت حمایت کنیم "، افزود: برای پیشرفت دولت، نقد و پیشنهاد دلسوزانه را وظیفه خود می‌دانیم و این پیشنهادها و نظرهای دلسوزانه خصوصاً در دولت شما با توجه به سوابق انقلابی و روحانی بودنتان، بیشتر از گذشته است.

وی با اشاره به اینکه " آنچه امروز بیان می‌شود قطعاً برای پیشرفت دولت و انقلاب و از روی علاقه و دلسوزی است "، به ضرورت تقویت فرهنگ تسلیم ناپذیری اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) شخصیتی بودند که هیچ‌گاه به غیر از خدا در مقابل کسی تسلیم نشدند و خوفی به خود راه ندادند و با این قدرت توانستند عزت اسلام و تشیع را در جهان زنده نگهدارند.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: وظیفه همه ما این است که این فرهنگ را زنده نگهداریم و آن را رونق بیشتر دهیم. این فرهنگ را باید امروز در مقابل غرب و ایادی آن‌ها نشان دهیم تا بدانند که آن فکر امام همچنان باقیست و توسط رهبری و دولت اسلامی ایران ادامه دارد.

این مرجع عالیقدر عالم تشیع در ادامه به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و با حمایت از اصل مذاکرات و توصیف مذاکره کنندگان ایرانی به افرادی " متدین، انقلابی و سخت کوش " گفت: حمایت از مذاکرات بدان جهت است تا اولا با معرفی منطق و گفت‌وگو صحیح و عملکرد دقیق نظام به دنیا نشان دهیم اهل صلح و منطق هستیم و در مرحله بعدی چهره استکبار و غرب را نشان دهیم.

وی افزود: باید دقت کنیم که غرب از ما کینه در دل دارد و حاضر به گفت و گو در شرایط برابر نیست و از طرفی برخی ایادی آنان در منطقه با پول نفت و گاز در صدد تخریب نظام اسلامی هستند. توقع ما از دولت این است که با دشمنان به همان شدت و از موضع عزّت و قدرت برخورد شود و در روابط و موضع‌گیری‌ها، همان طور که از امام آموختیم، هیچگاه خدای ناکرده ضعف و سستی به خود راه ندهیم و طبق نظر امام و مقام معظم رهبری عمل کنیم.

آیت الله نوری همدانی گفت: ما در مذاکره باید دقت کنیم که اگر با حفظ عزت و منافع ملّی به نتیجه رسیدیم خیلی خوب است، ولی اگر بخاطر اینکه غرب زیاده خواهی دارد، عزّت ما زیر سؤال می‌رود و خون شهداء پایمال می‌شود، به نتیجه نرسیم، هیچ عیب و نقص برای دولت نیست بلکه عزّت است.

این مرجع عالیقدر عالم تشیع در ادامه به بحثمسایل اقتصادی کشور پرداخت و با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در مسائل اقتصادی از جمله ثابت نگه‌داشتن ارزش پول ملی و ارز زحمات کشیده است، اظهارداشت: مردم می‌خواهند اقتصاد در سر سفره‌ آن‌ها اثر بگذارد و گاهی مردم به ما مراجعه می‌کنند که اجناس گران شده است.

وی با اشاره به اینکه عدم نظارت بر قیمت‌ها و حضور دلالان و واسطه‌ها باعثمی شود که عملکرد دولت در عرصه اقتصاد در معیشت مردم تأثیر نگذارد، گفت: اقتصاد کشور باید همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند برمبنای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود و اقتصاد مقاومتی از ضروریات است چه تحریم داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از رهنمودهایشان به اهمیت تقویت بیش از پیش ارتباط دولت با حوزه اشاره کرد و افزود: ارتباط بیشتر با حوزه خصوصاً در مسائل فرهنگی ضروری است تا خدای ناکرده به نام دولت کاری نشود که موجب ناراحتی متدینین و حوزویان شود. باید به مسائل فرهنگی دقت شود که موازین انقلابی و منطبق با اسلام و تشیع باشد. باید ارتباط با مراجع و جامعه مدرسین بیشتر باشد - جامه مدرسین نهادی است که از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نقش مؤثر داشته است.

در ابتدای این دیدار جمعی از مسوولان ارشد دولت نیز حضور داشتند و سپس حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و رییس جمهوری در جلسه ای خصوصی به گفت و گو در خصوص مهمترین مسایل کشور پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز