خبرگزاری کار ایران

صوفی در دیدار با وزیر بهداشت:

وزارت بهداست سعی در کاهش سهم پرداختی مردم در درمان بیماری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۷۲

وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا با مدیریت صحیح و کارآمد، اصلاح شیوه‌های اداره بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچنین مناسب سازی شرایط بیمه در جامعه، سهم پرداختی مردم در درمان بیماری‌ها را کاهش داده و مردم به ویژه اقشار کم درآمد، خدمات مناسب را با حداقل هزینه دریافت کنند.

ایلنا: نشست شورای مدیران معاونت صدا با حضور محمدحسین صوفی(معاون صدای رسانه ملی)، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی(وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و هیأت همراه در سالن جلسات رادیو برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صدا، معاون صدا در نشست، به تشریح برنامه‌های این شبکه‌ها به ویژه در حوزه سلامت پرداخت و افزود: رادیو در تمامی ساعات شبانه روز برای هر سلیقه و هرنوع مخاطب برنامه‌های متنوعی تدارک دیده و سعی شده است ویژه برنامه‌های سلامت محور در ساختارهای برنامه سازی از جمله نمایش، تفریحی، مستند و آموزش تهیه و پخش شود. اطلاع رسانی و اگاهی بخشی برنامه‌های رادیو در حوزه سلامت نقش بی‌بدیلی در ارتقاء سطح سلامت احاد مردم دارد و این اقدام کمک موثری به نهادهای اجتماعی مثل وزارت بهداشت است.

معاون صدا در ادامه افزود: رادیو براساس تعهدات رسانه‌ای خویش و با توجه به تاکید‌ات مقام معظم رهبری و ریاست محترم سازمان خود را مکلف می‌داند که از اقدامات و تلاش‌های دولت به ویژه در عرصه سلامت از وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکی حمایت کند.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی نیز گفت: رسانه‌ها و مطبوعات به ویژه صدا و سیما می‌توانند با فرهنگ سازی، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و توانمند سازی مردم در حوزه مباحثسلامت، وزارت بهداشت را در انجام وظایف محوله یاری کنند.

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: صدا و سیما به ویژه رادیو با پختگی، هنرمندی و تعهد می‌تواند با تولید و پخش برنامه‌های متنوع در حوزه سلامت در خصوص پیشگیری ودرمان بیماری‌ها و انتقال مباحثحوزه سلامت به مردم نقش اساسی داشته باشد.

قاضی‌زاده نقش رادیو را در ارتباط دو سویه مردم ومسئولین موثردانست و افزود: رادیو می‌تواند با انعکاس مشکلات، مطالبات و درخواست‌های مردم و انتقال آن به مسئولان در جهت رفع مشکلات مردم به ویژه طبقات محروم جامعه و برقراری ارتباط مثبت و سازنده بسیار موثر باشد.

قاضی‌زاده، اهمیت به حوزه سلامت را از اولویت‌های مهم کشور دانست و افزود: سلامت در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا انسان سالم محور توسعه است و می‌تواند یک کشور توانمند و قدرتمند بسازد از سوی دیگر باید توجه داشت یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل توجه برحوزه سلامت بوده که برای تحقق آن مسئولین باید علاوه بر حفظ امنیت درجامعه، سلامت مردم را هم تأمین کنند.

وی، امکانات ارائه شده در حوزه سلامت را ناکافی دانست و گفت: امیدواریم با تلاش مجلس و دولتمردان، وزارت بهداشت سهم بیشتری از بودجه عمومی کشور را دریافت کند تا با افزایش بودجه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و… مأموریت‌های محوله را به نحو مطلوب انجام دهد.

وزیر بهداشت؛ اقدامات این وزارتخانه در چندماه اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا با مدیریت صحیح و کارآمد، اصلاح شیوه‌های اداره بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچنین مناسب سازی شرایط بیمه در جامعه، سهم پرداختی مردم در درمان بیماری‌ها را کاهش داده و مردم به ویژه اقشار کم درآمد، خدمات مناسب را با حداقل هزینه دریافت کنند.

در ادامه دیناروند(رییس سازمان غذا و دارو) با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دارویی کشور در ماه‌های اخیر، افزود: اولویت مهم وزارت بهداشت در کوتاه مدت ایجاد آرامش در بازار دارویی کشور است که با تلاش‌های وزارت بهداشت و توافق‌های صورت گرفته با بیمه‌ها، در ماه‌های اخیر مشکلات تامین دارو درکشور تا حدودی مرتفع شد.

وی؛ حمایت‌های رسانه‌ای برای انعکاس اقدامات دولت برای تدارک دارو و تأمین ارز را ضروری دانست و افزود: دولت در شرایط سخت تحریم و مشکلات ارزی به خوبی مشکلات بازار دارویی کشور را برطرف کرد و این وظیفه رسانه‌ها و مطبوعات به ویژه رسانه ملی است که با اطلاع رسانی از فعالیت‌های دولت، فضاسازی‌هایی را که با حمایت شرکت‌های چند ملیتی صورت گرفته خنثی کنند.

در ادامه این نشست مدیران حاضر به بحثو تبادل نظر پیرامون مباحثسلامت پرداختند و بهفر(مدیر شبکه رادیویی سلامت) نیز فعالیت‌های این شبکه رادیویی را در تولید و پخش برنامه‌های متنوع حوزه سلامت تشریح کرد.

معاون صدای رسانه ملی آمادگی رادیو را برای حمایت‌های رسانه‌ای از وزارت بهداشت اعلام کرد و افزود: صدای رسانه ملی آمادگی تشکیل کارگروهی بین معاونت صدا و وزارت بهداشت جهت تبیین برنامه‌ها و ارائه راهکار و برنامه ریزی برای چگونگی تعامل با وزارت بهداشت را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز