خبرگزاری کار ایران

آیت الله مصباح یزدی:

صدا و سیمادردوره ضرغامی بهتر شده است

کد خبر : ۱۲۲۹۳۶

صدا و سیما تنها سرگرم کننده و ارائه دهنده اخبار و اطلاعات نیست، عمده چیزی که مردم باید یاد بگیرند از طرف صدا و سیما است و نقش رسانه را در فرهنگ سازی هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند بر عهده گیرد.

ایلنا: حسن گروسی به همراه تعدادی از مدیران شبکه قرآن و معارف سیما با آیت الله مصباح یزدی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا؛ در این دیدار آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اقتضائات انقلاب اسلامی از یک سو و تأثیرات فرهنگ غرب و رسوبات ناشی از دوران طاغوت از سوی دیگر، مدیریت رسانه را امری خطیر برشمرد و گفت: هنر مدیران این است که با توجه به این دو مقوله همواره قدم به جلو بردارند.

وی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر و در زمان مدیریت مهندس ضرغامی حدسم این است که وضعیت صدا و سیما نسبت به دوره‌های سابق و سوق دادن به سوی قله‌ها بهتر شده و انشاء الله روز به روز بهتر خواهد شد.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های عصر جدید گفت: صدا و سیما تنها سرگرم کننده و ارائه دهنده اخبار و اطلاعات نیست، عمده چیزی که مردم باید یاد بگیرند از طرف صدا و سیما است و نقش رسانه را در فرهنگ سازی هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند برعهده گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم همکاری بین دستگاههای فرهنگی افزود: همکاری دستگاههای فرهنگ اسلامی با رسانه باید خیلی بیش از این باشد و رابطه مستحکم و پا برجا همانند برقراری رابطه بین یک دستگاه مولّد محتوا و یک دستگاه توزیع کننده آن لازم است. اگر رابطه منطقی و دلسوزانه در این راستا برقرار شود به نفع همه خواهد بود، بنابراین می‌بایست طرح کلانی تهیه و با برنامه ریزی دقیق و بر اساس نیاز‌ها اجرا شود.

آیت الله مصباح یزدی در پایان با اشاره به عنصر اخلاص، احساس وظیفه و توکل بر خدا گفت: جای این توصیه است که نقش دست اندرکاران فرهنگی رسانه را همچون مجاهدان فی سبیل الله بدانیم و این مسئولیت را به دیده جهاد فرهنگی بنگریم.

در ابتدای این جلسه حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، ضمن ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت شبکه قرآن و معارف سیما خواستار توسعه تعامل با موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) شد.

دبیر شورای معارف سیما، تمرکز بر روی موضوع شبهات، معرفی کار‌شناسان خبره حوزه علمیه و لزوم تولید برنامه با محوریت تفسیر قرآن کریم را از مهم‌ترین نیازهای رسانه در حال حاضر دانست وخواستار دعوت از آیت الله مصباح یزدی جهت حضور در برنامه‌های زنده و مساعدت در خصوص افزایش همکاری ایشان با رسانه ملی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز