خبرگزاری کار ایران

معیارهای داوری آثار پویانمایی جشنواره جام جم اعلام شد

کد خبر : ۱۲۸۲۹۴

در سال‌های اخیر حجم انبوهی برنامه پویانمایی در مرکز صبا و شبکه‌های مختلف سیما تولید شده که از میان آن‌ها تعداد ۲۰۰اثر در مرحله انتخاب اولیه برای داوری ارسال شد که از این میان ۱۶۰ اثر تولید مرکز صبا و ۴۰ اثر از شبکه‌های مختلف بود.

ایلنا: دبیر بخش پویانمایی سومین جشنواره تلویزیونی جام جم ضمن اینکه از داوری بیش از ۱۰۰ اثر در این بخش از جشنواره خبر داد، معیارهای داوری آثار را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، حسین ساری اظهار داشت: در سال‌های اخیر حجم انبوهی برنامه پویانمایی در مرکز صبا و شبکه‌های مختلف سیما تولید شده که از میان آن‌ها تعداد ۲۰۰اثر در مرحله انتخاب اولیه برای داوری ارسال شد که از این میان ۱۶۰ اثر تولید مرکز صبا و ۴۰ اثر از شبکه‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: بنابه درخواست هیئت داوران بخش پویانمایی جشنواره آثار انتخاب شده مورد بازبینی مجدد قرار گرفت و در ‌‌نهایت ۱۰۴ اثر انتخاب نهایی و برای داوری ارسال شده است.

ساری همچنین از داوری آثار پویانمایی سومین جشنواره جام جم در ۴ دسته فیلم تلویزیونی، فیلم کوتاه، میان برنامه و مجموعه‌های پویانمایی خبر داد و گفت: آثار رسیده و انتخاب شده برای داوری در این ۴ بخش دسته بندی شده و آثار هر دسته جداگانه داوری می‌شوند.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین معیار برای داوری آثار جذابیت در محتوا و شکل و فرم و تکنیک است. برای داوران محتوا و همچنین خلاقیت در تکنیک و شکل آثار به یک اندازه مهم است.

دبیر بخش پویانمایی جشنواره جام جم افزود: مهم‌ترین شاخص امتیاز دهی به آثار برای داوران فیلمنامه، کارگردانی، طراحی فضا، طراحی شخصیت، انیمیت، متحرک سازی، صدا و موسیقی و جلوه‌های ویژه بصری است.

ساری ادامه داد: داوران هر اثر را به تفکیک موارد فوق مورد بررسی قرار می‌دهند و با جمع بندی امتیاز کسب شده در این بخش‌ها به یک اثر امتیاز می‌دهند که در ‌‌نهایت میزان آثار بر‌تر مشخص می‌شود.

وی همچنین از اعلام جوایز و بخش‌هایی که به آن‌ها جوایز تعلق می‌گیرد در روزهای آینده خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز