خبرگزاری کار ایران

یوسفعلی میرشکاک:

شاملو معتقد بود که حسینی می‌خواهد محتشم کاشانی شود

کد خبر : ۱۲۹۷۲۷

مرحوم شاملو می‌گفت این‌ها در قالب لائیک نیمایی می‌خواهند محتشم کاشی شوند. دعوای ما با ایشان از همین جا شروع شد؛ قالب که لائیک و غیرلائیک ندارد.

ایلنا: نخستین برنامه تولید «سازمان تلویزیونی سوره» وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، با نام «سوره؛ گزارش اشک» ساعت ۲۰ شب گذشته دوشنبه ۲۵ آذر روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

به گزارش ایلنا؛ بررسی نقاط قوت و دلایل ماندگاری مجموعه شعر «گنجشک و جبرئیل» سروده مرحوم سیدحسن‌حسینی و بررسی تاثیر شعر ماندگار «راز رشید» در ادبیات عاشورایی ایران زمین، سوژه اولین قسمت این مستند گزارشی بود. در این برنامه یوسفعلی میرشکاک، علیرضا قزوه، مصطفی محدثی خراسانی، حمیدرضا شکارسری و محمدرضا تقی‌دخت برای اولین‌بار در سیما از جایگاه مرحوم سید‌حسن حسینی و تاثیر مجموعه شعر او بر ادبیات عاشورایی گفتند

یوسفعلی میرشکاک، در این برنامه از موفقیت سید حسن حسینی در خلق اثری ماندگار در قالب‌های نوین و با مضامین آیینی سخن گفت و افزود «یادم می‌آید مرحوم شاملو می‌گفت این‌ها در قالب لائیک نیمایی می‌خواهند محتشم کاشی شوند. دعوای ما با ایشان از همین جا شروع شد؛ قالب که لائیک و غیرلائیک ندارد!»

علیرضا قزوه نیز با نقل خاطره‌ای از طاهره صفارزاده حسینی را شاعری دانست که به او و شعرش باید بیش از قیصر توجه شود.

حمیدرضا شکارسری نیز در این برنامه گنجشک و جبرئیل را لولایی می‌داند که سرنوشت شعر عاشورایی را پس از خودش تغییر داده و موفق می‌شود جریانی از شعر نو مذهبی راه بیندازد.

سازمان تلویزیونی سوره مجموعه مستندهای کوتاه گزارشی «سوره؛ گزارش اشک» را با همکاری شبکه یک سیما و با موضوع هنر و ادبیات عاشورایی تهیه کرده است. این مجموعه با ریتمی سریع و مخاطب‌انگار و با حضور هنرمندان، شاعران، نویسندگان صاحب‌نام و کار‌شناسان زبده هنری و ادبی تلاش می‌کند طعم یک ژورنالیسم خوب تلویزیونی در زمینه هنر و ادبیات را به مخاطبان بچشاند.

مستندهای گزارشی سوره که آثار، چهره‌ها و رویدادهای شاخص هنری و ادبی را معرفی و بررسی می‌کند ‌ هر شب حدود ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما پخش می شود نخستین سری از این مستندهای ۱۰ دقیقه‌ای که به هنر و ادبیات عاشورایی اختصاص دارد نام «گزارش اشک» را بر خود دارد.

این مجموعه پس از پایان ایام عزاداری نیز ادامه خواهد یافت و به موضوعات عمومی هنری و ادبی خواهد پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز