خبرگزاری کار ایران

شعبان‌پور:

برنامه‌های گفت‌و‌گو محوربایداز آثار رادیویی فاصله بگیرند

کد خبر : ۱۳۰۹۳۱

یک برنامه اگر فقط متکی به گفت‌و‌گو و از جذابیت‌های یک برنامه تلویزیونی دور باشد هیچ فرقی با یک برنامه رادیویی ندارد.

ایلنا: داور بخش برنامه‌های گفت‌و‌گو محور ترکیبی سومین جشنواره جام جم اظهار امیدواری کرد که با توجه به فرصتی که برای ارزیابی آثار تلویزیونی فراهم شده نتایج داوری باعثارتقای سطح کیفی برنامه‌ها شود.

به گزارش ایلنا، مجید شعبانپور اظهار داشت: تا کنون حدود نیمی از کار‌ها را دیده‌ام و در میان آنچه که بازبینی شده هم کارهای خوب و قوی، هم کارهای متوسط و هم کارهای ضعیف حضور داشته است.

رئیس مرکز تولیدوفنی سیما ادامه داد: بعضی از کار‌ها واقعا خوب و متناسب با استاندارد برنامه‌های تلویزیونی و دارای جذابیت‌های محتوایی و تصویری بوده است.

شعبانپور افزود: منظورم از استانداردهای تلویزیون این است که یک برنامه مولفه‌های خاص یک اثر تلویزیونی را رعایت کرده باشد. یک برنامه تلویزیونی باید با یک برنامه رادیویی فرق داشته باشد.

داور جشنواره جام جم با بیان اینکه متاسفانه بعضی از برنامه‌های بیشتر رادیویی هستند تا تلویزیونی گفت: یک برنامه اگر فقط متکی به گفت‌و‌گو و از جذابیت‌های یک برنامه تلویزیونی دور باشد هیچ فرقی با یک برنامه رادیویی ندارد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود که برنامه سازان با بهره گیری از جذابیت‌های تصویری، دکورهای خلاقانه، جذابیت‌های دراماتیکی و استفاده از وُله‌ها از رادیویی بودن برنامه‌ها فاصله بگیرند تا تفاوت ببین یک برنامه تلویزیونی و یک برنامه رادیویی مشخص باشد.

وی ادامه داد: در واقع این موارد را در کنار پژوهش و اجرا می‌توان ازجمله معیارهای داوری دانست. با توجه به این معیارهاست که مشخص می‌شود یک برنامه تا چه حد مولفه‌های تلویزیون را رعایت کرده است.

شعبانپور گفت: در بخش برنامه‌های گفت‌و‌گو محور مجموعا ۱۳ جایزه اهدا می‌شود که در این جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف موضوعی، برنامه‌های ورزشی، فرهنگی هنری، علمی اقتصادی، اجتماعی و معارفی حضور خواهند داشت.

وی افزود: علاوه بر برگزیدگان هر بخش قرار است برگزیدگان اجرا، جذابیت‌های بصری و پژوهش هم معرفی و تقدیر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز