خبرگزاری کار ایران

خبرهایی از شبکه سحر

کد خبر : ۱۵۷۱۰۹

مدیر سیمای فرانسوی شبکه سحر از معرفی ایران به عنوان مهمترین محورهای برنامه سازی در سیمای فرانسوی خبر داد.

ایجاد آشنایی و معرفی ابعاد فرهنگی و تاریخی ایران زمین فصل مهمی از فعالیت‌های سیمای فرانسوی است که سعید غفاری مدیر سیمای فرانسوی به مناسبت شانزدهمین سال تأسیس این سیما به آنها اشاره کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، غفاری به مهمترین محورهای برنامه‌سازی در این سیما پرداخت و گفت: معرفی ایران و آشنا کردن مخاطبان با فرهنگ، تاریخ و اندیشه اسلامی این مرز و بوم، یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه‌سازی در سیمای فرانسوی است. البته تاریخ ایران و تمدن غنی و قدیم آن، بر اهالی ادب و فرهنگ پوشیده نیست و توسط فرانسوی زبانان نیز آثار متنوع بسیاری در این زمینه تولید و در میان آنان شناخته شده و آشنا است.

وی یادآور شد: در این میان مخاطبان فرانسوی زبان، از ظرفیت بالاتری برای درک ارزش این فرهنگ اصیل برخورداراند. همچنان که زبان فرانسه سابقه‌ای کهن و زمینه فرهنگی و هنری گسترده و روشنی دارد، ضروری است که ما نیز به عنوان کشوری بزرگ با تمدن و پشتوانه فرهنگی اصیل بتوانیم ارتباط قوی با مخاطبانمان برقرار کنیم.

مدیر سیمای فرانسوی هدف از معرفی شهرها و مناطق مختلف ایران را راهی برای ارتباط بیشتر عنوان کرد و افزود: هدف این است که با شناساندن شهرهای بزرگ و با اهمیتی مثل تهران، بتوانیم این ارتباط را قوت بیشتری ببخشیم و زمینه‌های ایجاد علاقه و درک مفاهیم عمیق و مشترک را با مخاطبان فرانسوی زبانمان فراهم آوریم.

غفاری گفت: به هر حال پرداختن به موضوعات فرهنگی - هنری در ایران، فصل مهمی از فعالیت‌های رقابتی ما در فضای رسانه‌ای است که علاقمندان بسیاری هم در سطح بین‌المللی دارد.

سیمای فرانسوی شبکه سحر به منظور معرفی و شناساندن ایران اسلامی به مخاطبان خود، برنامه‌هایی نظیر از تهران و… را برای بینندگان آن تهیه و پخش می‌نماید.

مدیر سیمای فرانسوی شبکه سحر در آستانه شانزدهمین سال آغاز فعالیت سیمای فرانسوی با اشاره به اینکه سیمای فرانسوی سحر در واقع یک تلویزیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، تولید برنامه‌ای با کیفیت این سیما را حاصل سابقه و تجربه پانزده سال گذشته آن دانست و از عزم جدی شبکه سحر برای ارتقای بیش از پیش این رسانه در سال ۹۳ خبر داد.

غفاری با اشاره به زمان پخش این سیما در آغاز فعالیت گفت: سیمای فرانسوی فعالیت خود را با پخش نیم ساعت برنامه در روز آغاز کرد؛ اما به مرور زمان، شبکه سحر با سیاست توسعه و تقویت بخش فرانسوی خود به افزودن تدریجی زمان پخش آن همت گمارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌های ما از سیمای فرانسوی در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی پخش می‌شوند و مجموعاً شش و نیم ساعت را شامل می شود.

مدیر سیمای فرانسوی به معرفی شمای کلی برنامه‌های این سیما نیز پرداخت توضیح داد: سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر، یک سیمای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است. اغلب برنامه‌های تولیدی‌مان در این قالب‌ها بوده و برنامه‌های تأمینی‌ از شبکه‌های دیگر هم به همین ترتیب تهیه می شود. این سیما که حالا با یک تجربه پانزده ساله برنامه‌هایش را تولید و پخش می‌کند، از این تجربه طولانی مدت استفاده‌های بسیاری برده است.

او اضافه کرد: در واقع با توجه به قدمت سابقه و تجربیات حاصل شده در طی سال‌های گذشته، ما شاهد ساخت و تولید برنامه‌های خوبی بوده‌ایم؛ اما مسئله مهم این است که در تولید و پخش برنامه‌هایمان از سیمای فرانسوی، یک رویکرد کلی وجود داشته و در این میان هر برنامه هم با توجه به کارکردش از رویکرد خاص خودش برخوردار بوده است که تاکنون با شیب مناسبی در مسیر پیشرفت حرکت کرده و قابلیت های خود در زمینه محتوا و ساختار را به خوبی به کار گرفته است.

سیمای فرانسوی شبکه سحر در بیستم فروردین ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز نموده و تاکنون در جذب مخاطبان موفق عمل نموده است.

" از دور دست " آماده پخش از سیمای فرانسوی شبکه سحر

فیلم تلویزیونی " از دور دست " در گروه ترجمه و زیرنویس سیمای فرانسوی به مدت ۹۲ دقیقه زیرنویس و آماده پخش است.

زهرا راسخ مفخم ترجمه متون " از دور دست " را به فرانسوی انجام داده و قربانعلی خدابنده آن را ویراستاری نموده است. زهرا مه راد اپراتور زیرنویس این تله فیلم بوده است.

رامین محسنی " از دور دست " را براساس فیلمنامه‌ای که خودش نوشته کارگردانی و تهیه کنندگی نموده است. داستان فیلم به سه موقعیت از زندگی یک جوان امروزی ایرانی در شهر تهران می‌پردازد. او به عنوان یک دانشجوی سینما، یک تاجر علاقمند به نقاشی و یک آرشیتکت مشغول به فعالیت است و در تلاش تا در مواجهه با تاریخ و کلمه، نقش و عشق و آسمان و زمین به آرامش و تعادل دست یابد.

جمشید هاشم پور، کوروش تهامی، بهناز جعفری، داریوش ارجمند، مهدی میامی، محمدعلی نجفی، ابراهیم آبادی، بیوک میرزایی، زهره صفوی، مهدی تقی نیا، امیر دژکام، محبوبه بیات، همایون ارشادی، بهرام علیان و مسعود حقی بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز