خبرگزاری کار ایران

شبکه سحر " یادگارهای کهن " ایران زمین را معرفی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۵۸۶

" یادگارهای کهن " به سرپرستی دوبلاژ سیدمحسن موسوی در گروه ترجمه و دوبلاژ سیمای بوسنیایی دوبله شده و از این سیما پخش خواهد شد.

مجموعه مستند " یادگارهای کهن " برای پخش از سیمای بوسنیایی شبکه سحر دوبله شده و آماده پخش از این سیما است.

به گزارش ایلنا؛ " یادگارهای کهن " به سرپرستی دوبلاژ سیدمحسن موسوی در گروه ترجمه و دوبلاژ سیمای بوسنیایی دوبله شده و به زودی برای مخاطبان مستندهای تلویزیونی و علاقمندان به جاذبه های تاریخی ایران در بوسنی و هرزگوین و منطقه بالکان از این سیما پخش خواهد شد.

در مستند " یادگارهای کهن " که براساس ترجمه و ویراستاری مهرداد پورکی دوبله شده عادل حاج محمدویچ به عنوان نریتور همکاری داشته است. سید محسن موسوی نیز کارهای صدابرداری آن را برعهده داشته است.

مستند " یادگارهای کهن " از یک موضوع تاریخی بهره می‌برد و به معرفی بناهای تاریخی و میراثفرهنگی استان سمنان می‌پردازد. فرهنگ، آداب و رسوم و سنن مردم این دیار، مناسبات اجتماعی، باورهای مذهبی و اعتقادی، محصولات کشاورزی و صنایع دستی، اقوام و طوایف تشکیل دهنده جمعیت این استان و سایر ویژگی‌های استان سمنان مباحثو موضوعاتی است که در این مستند به آنها پرداخته شده و به تصویر کشیده شده است.

مستند " یادگارهای کهن " در ۱۲ قسمت ۲۶ دقیقه‌ای برای پخش از سیمای بوسنیایی شبکه سحر دوبله شده است.

× سیمای آذری اخبار سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران را بازتاب می‌دهد

مدیر سیمای آذری شبکه سحر با اشاره به حضور گزارشگر سیمای آذری این شبکه در لحظه ورود الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به ایران و در طول مراسم استقبال از وی گفت: گزارشگر سیمای آذری از بدو ورود رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و هیئت همراه به ایران، نسبت به پوشش خبری دقیق و جامع و تهیه گزارش خبری از جریان رویدادهای این سفر اقدام نموده است.

حشمتی از پرداختن به ابعاد این سفر و دستاوردهای آن در برنامه‌های هفتگی و گفت و گو محور نیز خبر داد: در سیمای آذری از طریق برنامه کمپاس و سایر برنامه‌ها با حضور کارشناسان و تحلیل گران مسائل سیاسی به زوایای این سفر خواهیم پرداخت.

وی افزود: ما در بخش‌های خبری سیمای آذری شبکه سحر به منظور آگاهی مخاطبان آذری به اطلاع رسانی در ارتباط با این سفر نیز اقدام خواهیم نمود.

سیمای آذری شبکه سحر در پوشش خبری و تحلیلی جریان انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری آذربایجان نیز حضور فعال و مستمری از خود نشان داد و با توجه به اینکه برنامه " کمپاس "؛ مهم ترین و پربیننده ترین برنامه سیمای آذری این شبکه، به شکل ویژه به موضوعات مربوط به رویداد مزبور پرداخت، نقشی بارز و چشمگیر در اطلاع رسانی در زمینه این موضوع داشت.

سیمای آذری شبکه سحر، هم اکنون روزانه ۸ و نیم ساعت برای مردم جمهوری آذربایجان و آذری‌های مقیم سایر نقاط جهان، به پخش برنامه های متنوع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و… می پردازد و از طریق ماهواره‌های هات برد، یامال، بدر و اینتل ست دیده می‌شود.

× سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران موضوع " کمپاس "

برنامه گفت و گو محور " کمپاس "(جهت نما) با حضور کریم زارع سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ابعاد این سفر و جوانب آن را مورد بحثو بررسی قرار داد.

برنامه زنده " کمپاس " برنامه‌ای است با موضوع تحلیل رخدادهای جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز جنوبی، ایران و جهان که به اطلاع رسانی، تبیین مسایل بین‌المللی و تنویر افکار عمومی توجه می‌کند. این برنامه با توجه به موضوع هر قسمت، حول محورهای مرتبط آن تهیه می‌شود و شامل پخش گزارش و تصاویر مربوط به موضوعف گفت و گوی استودیویی با کارشناس و برقراری ارتباط مستقیم تصویری با کارشناسان خارج از کشور است.

شامگاه چهارشنبه ۲۰ فروردین، برنامه " کمپاس " به اهمیت سفر الهام علی اف به ایران در پی تحولات منطقه و جدایی کریمه از اوکراین، بررسی نقش میانجی گری ایران در حل و فصل مناقشه قره‌باغ، زمینه‌های همکاری بین دو کشور، تاکید بر همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و رویکرد جمهوری آذربایجان به اصل وابستگی متقابل در روابط دو کشور، به عنوان محورهای این برنامه اختصاص یافت.

برنامه " کمپاس " با اجرای غلامرضا صفوی روی آنتن می‌رود و قهرمان نورانی تهیه کننده این برنامه زنده است.

× شبکه سحر، جمعه این هفته " از شنبه تا پنجشنبه " را مرور می‌کند

" از شنبه تا پنجشنبه " به سرپرستی سعید دیانتی به زبان کردی زیرنویس شده است.

ربابه خادمی متون این فیلم را به زبان کردی ترجمه کرده و پروین بهشتی پور ویراستاری آن را برعهده داشته است. محمدرضا پارسا نیز تدوین آن را انجام داده است.

فیلم تلویزیونی " از شنبه تا پنجشنبه " به کارگردانی و تهیه کنندگی حجت قاسم زاده اصل و با حضور بازیگرانی همچون فرهاد قائمیان، آتنه فقیه نصیری، حمیدرضا پگاه، زهرا سعیدی، خسرو فرحزادی و سیدمهرداد ضیایی، داستان زندگی زوج جوانی را از روز شنبه تا پنجشنبه یک هفته روایت می‌کند. شخصیت زن داستان، استاد دانشگاه و شاعر است و همسرش کارمند یک شرکت است و همین موضوع به عاملی برای بروز اختلافی بزرگ بین آنها تبدیل می‌شود.

فیلم تلویزیونی " از شنبه تا پنجشنبه " جمعه ۲۲ فروردین ماه ساعت ۲۰:۵۰ به وقت تهران به مدت ۹۸ دقیقه از سیمای کردی شبکه سحر پخش می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز