خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نظارت بر عملکرد صدا و سیما:

تبلیغ محصولات خارجی در صدا و سیما خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۳۰

با توجه به نامگذاری سال۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی باید تلاش شود تا محصولات تولید داخل از سوی رسانه ملی تبلیغ شود.

عضو هیات نظارت بر عملکرد صدا و سیما، ‌ با بیان اینکه تبلیغ محصولات خارجی در صدا و سیما خلاف قانون است، ‌ گفت: متاسفانه امروزه شاهد تبلیغ محصولاتی خارجی در تلویزیون هستیم که انتظار می‌رفت با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ، صداوسیما به سمت تبلیغ محصولات تولید داخل روی آورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت؛ سید رمضان شجاعی کیاسری با اعلام این مطلب افزود: به طور حتم انجام تبلیغات در صدا وسیما باید بر اساس استانداردی باشد که برای این سازمان تعریف شده و بر اساس آن باید از دستگاه‌های مربوطه مجوز لازم را اخذ کرده تا در صدا و سیما تبلیغ شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، ‌ ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله سازمان‌هایی هستند که تبلیغ محصولات در صدا و سیما نیاز به اخذ مجوز و تاییدیه آنها را دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه صدا و سیما نمی‌تواند اقدام به صدور مجوز کند، تصریح کرد: با این وجود تبلیغ محصولی که استاندارد لازم را ندارد و بر اثر تبلیغات فراوان، مورد مصرف مردم واقع می‌شود در صورت بروز آثار سوء، صداو سیما باید پاسخگو باشد.

شجاعی کیاسری تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی باید تلاش شود تا محصولات تولید داخل از سوی رسانه ملی تبلیغ شود.

نماینده مردم ساری در مجلس نهم، با یادآوری کسب درآمد صدا و سیما از راه تبلیغ محصولات، ‌ افزود: متاسفانه بخش زیادی از درآمد این سازمان با تبلیغ محصولات گره خورده است که این اشتباه را دولت باید سال آینده در بودجه خود درنظر بگیرد.

عضو هیات نظارت بر عملکرد صدا و سیما، ‌ درباره ورود هیات نظارت بر عملکرد صدا وسیما به تبلیغ چنین محصولاتی، ‌ یادآور شد: باید شکایت‌ها و اعتراضات در این‌باره به هیات نظارت ارسال شود تا این هیات بتواند ورود یابد؛ البته در مواردی نیز هیات نظارت بر تبلیغات صدا و سیما وارد عمل شد به گونه‌ای که مانع ادامه تبلیغات محصولات مختلف در برنامه‌های کودک و نوجوان شدیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز