خبرگزاری کار ایران

در همایش ماهواره‌های بیگانه و آسیب‌های اجتماعی مطرح شد:

تا سال ۲۰۱۸ ساختار رسانه‌ها در جهان تغییر می‌کند

کد خبر : ۱۸۱۲۷۵

دشمنان نظام ما و در رأس آن استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هم‌اکنون با استفاده از ۱۶۰ شبکه تلویزیونی فارسی زبان در جنگی تمام عیار علیه ما صفت‌آرایی کرده‌اند.

همایش بررسی آسیب‌های ناشی از امواج شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ امام جمعه تهران در این همایش از صداوسیما خواست در تولید برنامه‌های خود بر اعتقادات دینی و قرآنی مردم سرمایه‌گذاری کند.

حجت‌الاسلام صدیقی در این هم‌اندیشی که استادان، صاحب نظران و مدیران شبکه‌های سراسری در آن شرکت داشتند؛ با تشریح آسیب‌های ناشی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نیاز به یک عزم ملی و حکومتی است و متاسفانه در حال حاضر همه مسئولان در این رابطه هماهنگ عمل نمی‌کنند درحالیکه با وجود هجمه‌های فرهنگی که به ما و بخصوص جوانان ما از سوی استکبار جهانی شده باید منسجم‌تر عمل کنیم تا از شبیخون فرهنگی آنان در امان باشیم.

امام جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که هم اکنون دشمنان جمهوری اسلامی ایران با مطرح کردن مسئله ترویج لیبرالیسم در قالب حقوق شهروندی و آزادی فرقه‌ها درصدد ضربه زدن به نظام مقدس ما هستند؛ اظهار داشت: ما برای اینکه دشمن نتواند از راه‌های فرهنگی بر جامعه ما مسلط شود باید پای‌بند به اعتقادات و قرآن باشیم و در این راستا رسانه ملی باید در تولید برنامه‌های خود در شبکه‌ها روی اعتقادات دینی و قرآنی مردم سرمایه‌گذاری کند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به جوسازی‌های برخی از روشنفکر نما‌ها در جهت دامن زدن به بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه گفت: امروز باید سازوکارهای حکومتی در فضای عمومی کشور دست افراد دین‌دار و با اعتقاد باشد و در مسیر فرهنگی کشور سنگرهای فرهنگی توسط مسئولانی که پایبند به اعتقادات دینی هستند؛ اداره شود.

قائم‌مقام سازمان صداوسیما دیگر سخنران این نشست بود. موسوی مقدم راه مقابله با تهدیدات شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان را یک نهضت بزرگ محتوایی دانست و افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان با صرف هزینه‌ها و اعتبارات بسیار زیاد ازسوی استکبار جهانی علیه نظام ما هدایت و حمایت می‌شوند اما رسانه ملی امروز با بیش از ۲۰ شبکه تلویزیونی سراسری و تخصصی عرصه را بر شبکه‌های معاند فارسی زبان تنگ کرده است.

وی گفت: ما درصدد هستیم که شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران را در آینده توسعه دهیم.

قائم‌مقام سازمان صداوسیما افزود: دشمنان نظام ما و در رأس آن استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هم اکنون با استفاده از ۱۶۰ شبکه تلویزیونی فارسی زبان در جنگی تمام عیار علیه ما صفت‌آرایی کرده‌اند و ما باید برای ۱۰ سال آینده برنامه‌ریزی در جهت توسعه شبکه‌ها و بالا بردن کیفیت محتوایی برنامه‌ها داشته باشیم و کار‌شناسان و نخبگان رسانه‌ای باید در این راه آستین همت بالا بزنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که تا سال ۲۰۱۸ اساساً شیوه رسانه‌ای در جهان در قالب شهر هوشمند خواهد بود و ما باید خودمان را برای چنین فضایی که در سال ۲۰۱۸ شکل خواهد گرفت آماده کنیم و درغیر اینصورت دچار بحران و چالش خواهیم شد.

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور نیز در این همایش گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی در جنگ نرم علیه نظام برخواسته‌اند و امروز متاسفانه خطر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان جدی است و برای مقابله با این خطر و تهدیدات فرهنگی نیاز به عزم و اراده ملی وجود دارد.

سردار نقدی توسعه کارهای فرهنگی اسلامی را در مراکز تفریحی، پارک‌ها، نمایشگاه‌ها و حتی سواحل دریا را راه مقابله با شبیخون فرهنگی دانست و افزود: برای تحقق چنین حرکتی نیاز به کمک و یاری مدارس و دانشگاه‌ها داریم تا با استفاده از دانش آموزان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها بتوانیم حرکت‌های بسیار خوب و موثری را انجام دهیم.

رئیس بسیج مستضعفین کشور گفت: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از سه سال پیش تاکنون موفق شده برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی‌اش را جذاب و پرمحتوا کند که همین امر باعثجذب مخاطبان بیشتر به شبکه‌های رسانه ملی و روی گردانی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان شده است.

علی‌اصغر جعفری رئیس مرکز بسیج رسانه ملی و رئیس شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر سازمان صداوسیما نیز در سخنانی با تشریح ابعاد گسترده شبکه‌های ماهواره فارسی زبان گفت: امروز شبکه‌های معاند فارسی زبان نهادهای اصلی نظام چون روحانیت، خانواده، دین، مذهب و ولایت را هدف خود قرار داده‌اند.

وی همچنین گفت: برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن ما در رسانه ملی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و هوشمند داریم و سازمان بسیج طرح‌های جدیدی را آماده کرده است که انشاءا… در آینده ارائه و اجرا خواهد شد.

در این نشست که استادان حوزه و دانشگاه، صاحب‌نظران رسانه‌ای و مدیران شبکه‌های تلویزیونی حضور داشتند پیرامون موضوعاتی نظیر جنگ گسترده استکبار جهانی علیه نظام ما / ضرورت ایجاد جبهه فرهنگی / نحوه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن / وحدت نظر در سطح مسئولان نظام و دستگاه‌ها تقویت فرهنگ و سنت‌های ملی و قومی، مشکلات برنامه‌سازی در صداوسیما / تغییر نگاه برنامه‌سازان رسانه ملی / جلب اعتماد مردم به شبکه‌های تلویزیونی / تولید سریال‌های مثبت خانوادگی / تخصیص بودجه و اعتبارات لازم برای صداوسیما / فرهنگ‌سازی در جامعه آموزش توحید و معاد در فیلم‌ها و سریال‌ها / وحدت روش در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن / روشمند کردن آموزش‌های قرآن / استفاده از کار‌شناسان رسانه در حوزه‌های تخصصی / نظارت جدی بر سریال‌های مناسبتی و تاریخی / پرهیز از دامن زدن به خرافه‌ها در برنامه‌های تلویزیونی و شناخت خطرات و تهدیدهای دشمن بحثو تبادل نظر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز