خبرگزاری کار ایران

رییس رسانه ملی:

هنر به فضیلت‌ها و ارزش‌ها ماندگاری می‌بخشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۷۹

کسانی که از «هنر برای هنر» حرف می‌زنند باید بدانند که این جمله دیگر مفهومی ندارد. اگر هنر برای هنر باشد؛ هیچ هنری بالاتر از شهادت نیست. شهادت زیباترین و پاکترین هنرهاست که یک معامله و داد و ستد با خدا محسوب می‌شود.

ضرغامی در نشست نقش ماندگار رادیو در هشت سال دفاع مقدس که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد؛ از نقش هنرمند و رسانه در فضای دفاع مقدس سخن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عزت‌الله ضرغامی گفت: این مراسم نورانی و پربرکت است. رادیو در دفاع مقدس نقش روشن و واضحی دارد. در زمان جنگ مردم با رادیو به معنای و اقعی کلمه زندگی می‌کردند. رزمندگان در خطوط مقدم رادیو دست‌شان بود و از آن استفاده می‌کردند. در روستاها و برخی شهرها هنوز تلویزیون فراگیر نشده بود و همه مردم مخاطب رادیو بودند. رادیو در آن زمان یک هویت انقلابی و جنگی داشت.

وی ادامه داد: صداها ماندگارند و همیشگی. از هر کدام از این صداها خاطرات زیادی داریم. در هنر نباید تحولات سطحی باشد. باید بگویم شهادت بالاترین هنر است. هنر سر برآستان شهادت می‌ساید تا هویت پیدا کند. کسانی که از «هنر برای هنر» حرف می‌زنند باید بدانند که این جمله دیگر مفهومی ندارد. اگر هنر برای هنر باشد؛ هیچ هنری بالاتر از شهادت نیست. شهادت زیباترین و پاکترین هنرهاست که یک معامله و داد و ستد با خدا محسوب می‌شود.

ضرغامی اظهار داشت: هرکس هرچه دارد باید در راه خدا صرف کند. کسی که قلم قوی و امکان مالی و مادی داشت؛ باید برای انقلاب آن را به کار می‌گرفت و اگر این کار را نکرد؛ باید پاسخگو باشد. به همان نسبت که خدا به انسان توانایی داده به همان نسبت هم از ما تکلیف می‌خواهد.

وی با بیان اینکه کارهای بزرگی در رادیو انجام شده؛ گفت: رادیو وظیفه خود را درمقابل دفاع مقدس به خوبی انجام داده. کار هنری یک کار ماندگار است. همین امروز که صدای آهنگران را می‌شنوید؛ یک جوششی در وجودتان ایجاد می‌شود و متحول می‌شوید. کاری که هنرمند انجام می‌دهد همین است.

وی ادامه داد: آیا و اقعا جنگ بی‌مفهوم بوده؟ امروز هر انسان طبیعی در ذاتش این است که اگر به او حمله شد؛ از خودش دفاع کند. امروز مقاومت یک مفهوم جاافتاده است.

او افزود: مقاومت از دفاع مقدس شروع شد. فرهنگ مقاومت وقتی آمد همه آنرا پذیرفتند. هر کسی در دایره فرهنگ مقاومت بود این موجودیت را پذیرفت و به آن احترام گذاشت. مفهوم جنگ امروز روشن است. مقاومت و ایستادگی ما همراه با ادب و تعامل است. بچه‌ها در صدا وسیما کارهای متنوعی در رابطه با دفاع مقدس انجام دادند. این کارها خیلی خوب است اما مهم اصل و برکت این جنگ است. امروز هرچه داریم از این جنگ داریم.

رئیس سازمان صدا و سیما بیان کرد: در بسیاری از حوزه‌های مرتبط با صنایع جنگ ایران؛ بسیار فوق‌العاده عمل کرده. امروز آنقدر محصولات نظامی پیچیده داریم که نه تنها امنیت انقلاب اسلامی که متعلق به همه است را تامین می‌کند بلکه می‌تواند امنیت جهان اسلام را نیز تامین کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز