خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید کارگردان «دولت مخفی» از تهیه‌کننده و صداو سیما:

برزیده: صداو سیما مقصر است / همکارانم هنوز دستمزدهایشان را نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۱۶

اگر نسخه نهایی سریال دولت مخفی با آنچه که مدنظرم بوده؛ تفاوت داشته باشد؛ مسئله را پیگیری کرده و شکایت خواهم کرد / صداوسیما نیز در توقف ساخت سریال دولت مخفی مقصر است. اگر قرار بود پول جدیدی به این مجموعه تزریق شود ابتدا با عوامل قبلی تسویه می‌شد.

ساخت مجموعه تلویزیونی دولت مخفی با بودجه‌ای بیش از یک میلیارد تومان از سه سال پیش آغاز شد و قرار بود از شبکه دوم سیما پخش شود اما در آستانه پخش این سریال؛ عبدالحسن برزیده(کارگردانش) می‌گوید که در ساخت سریال نظر وی لحاظ نشده و تهیه‌کننده بدون مذاکره و مشورت با وی در سریال دست برده است.

عبدالحسن برزیده(کارگردان سریال دولت مخفی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اینکه نمی‌خواسته مسائل و اختلافاتی که با تهیه‌کننده و مدیران صدا و سیما دارد؛ رسانه‌ای شود اما امروز دیگر چاره‌ای ندارد؛ گفت: هر سریال یا اثر هنری روال طبیعی دارد که باید آن روال طی شود تا پخش شود و در دید مخاطبان قرار بگیرد اما این روند درباره سریال دولت مخفی رعایت نشد.

وی ادامه داد: ساخت این سریال از سه سال پیش آغاز شد و ما بیش از هشت ماه در لوکیشن‌های مختلف و سخت فیلمبرداری کردیم اما امروز که بیش از دوسوم کار به پایان رسیده و من ساخت آن را انجام دادم؛ متوجه شده‌ام که قرار است سریال توسط فرد دیگری کامل شود آنهم بدون آنکه من اطلاع داشته باشم.

وی ادامه داد: روند کار این است که در تدوین نهایی و همچنین در زمان ساخت تیتراژ؛ نظر کارگردان کاملا پرسیده می‌شود اما درباره این سریال این مسئله رعایت نشده است.

برزیده با انتقاد شدید از رفتار تهیه کننده سریال گفت: متاسفانه تهیه‌کننده هنوز با بسیاری از عوامل تسویه نکرده و درحالیکه به بخشی از بازیگران و عوامل سریال بدهی دارد؛ فاز دوم را شروع کرده که کار درستی نیست.

کارگردان دولت مخفی با اشاره به اینکه بار‌ها مراتب اعتراض خود را به تهیه‌کننده و مدیران صدا وسیما اعلام کرده؛ گفت: متاسفانه آن‌ها به‌جای آنکه به حرف‌های ما گوش کنند با ما قهر کرده‌اند درحالیکه این رفتار درست نیست. هرچند من در آینده قطعا دیگر با این تهیه‌کننده همکاری نخواهم داشت اما باید سرنوشت این کار مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با مدیران صداوسیما درباره این مسئله گفت‌و‌گو کرده‌اید؛ گفت: قرار بود جلسه‌ای با معاونت سیما برگزار شود اما این جلسه نیز برگزار نشد درحالیکه صدا وسیما در این مسئله کاملا ذی‌نفع است امابه نظر می‌رسد جانب تهیه‌کننده را گرفته است.

وی درباره دلایل اختلافاتی که با تهیه‌کننده و صدا وسیما پیدا کرده؛ گفت: ساخت این سریال با مشکلات بسیاری آغاز شد و درحالیکه با‌‌رها من تقاضا کردم تهیه‌کننده سر صحنه فیلمبرداری حاضر شود اما وی حاضر نمی‌شد از طرف دیگر عدم فیلمبرداری بسیاری از پلان‌ها باعثشد تا بخش‌هایی از سریال که فیلمبرداری نشده؛ روی هم تلنبار شود.

برزیده افزود: در مدت بیش از یکسالی که پیش تولید و فیلمبرداری آغاز شد؛ بسیاری از عوامل دستمزد نگرفتند یا دستمزد آن‌ها سر موعد پرداخت نشد و تنها به خاطر آنکه من پادرمیانی کردم یا عوامل از دوستان من بودند؛ کار را‌‌ رها نکردند و فیلمبرداری را ادامه دادیم تا اینکه بعداز فیلمبرداری بیش از دو سوم کار نیمه کاره‌‌ رها شد.

وی ادامه داد: زمانی که دیدم پروژه متوقف است به تهیه‌کننده گفتم اگر معلوم نیست چه زمانی فیلمبرداری شروع می‌شود من پروژه‌های دیگری دارم که باید سر آن‌ها حاضر شوم. بعداز یک ماه تهیه‌کننده به من اعلام کرد که می‌توانم به کارهای دیگرم برسم و حتی این مسئله را به‌صورت مطبوعاتی نیز اعلام کرد و من نیز دنبال ساخت فیلم مزار شریف رفتم.

برزیده افزود: درحال پیگیری و ساخت مزار شریف بودم که شنیدم تهیه‌کننده فرد دیگری را جایگزین من کرده و زمانی که من به این امر اعتراض کردم؛ کدورت بین ما شروع شد درحالیکه نه تنها تهیه‌کننده باید به من اطلاع می‌داد بلکه کارگردانی که جایگزین من شده نیز باید با من تماس می‌گرفت و درباره سریال با من مشورت می‌کرد.

وی ادامه داد: صدا وسیما نیز در این مسئله بسیار مقصر است زیرا قرار بود اگر پول جدیدی به این سریال تزریق شود ابتدا با بسیاری از عوامل که دستمزد سه ما ه آخر خود را طلب دارند؛ تسویه حساب شود و بعد فاز جدید سریال آغاز شود اما درحالیکه تهیه‌کننده و مسئولان صدا وسیما چنین وعده‌ای داده بودند؛ این کار صورت نگرفت و فاز دوم سریال شروع شد و یک طرفه نیز با قطع رابطه کردند.

برزیده با اشاره به اینکه به وضعیت سریال دولت مخفی بسیار معترض است؛ گفت: من نسخه تدوین شده را ندیدم ضمن آنکه صداگذاری و ساخت موسیقی سریال نیز بدون اطلاع من انجام شده و اصلا نمی‌دانم چه کسی قرار است این بخش‌ها را انجام دهد.

وی ادامه داد: هرگز از مسئولان صدا وسیما یا تهیه‌کننده اعلام انزجار نکرده یا با آنها قطع رابطه نکرده‌ام اما صدا وسیما در رفتاری که با این سریال صورت گرفت؛ شریک جرم است زیرا به نظر می‌رسد مهم‌تر از کیفیت سریال این امر برایش مهم بوده که سریال سریع‌تر جمع شود و به سرانجام برسد درحالیکه اگر شرایطی برای گفت‌و‌گو با مسئولان صدا وسیما مطرح بود من هز گر گلایه‌های خود را مطبوعاتی نمی‌کردم.

وی ادامه داد: مدیران صدا وسیما باید بیشتر از من بر روند یک سریال نظارت کنند و حساس باشند زیرا پولی که برای ساخت یک سریال داده می‌شود از بودجه بیت‌المال و از جیب مردم است.

برزیده با اشاره به اینکه برای این سریال یک بودجه اولیه یک میلیارد تومانی برای ساخت ۲۶ قسمت پیش‌بینی شده بود، گفت: این سریال درباره مقطعی از تاریخ دفاع مقدس و درباره گروهی از رزمندگان اسلام است. من هنوز نسخه پایانی آنرا ندیده‌ام اما اگر نسخه نهایی با آنچه که مدنظر من بوده؛ تفاوت داشته باشد و مورد رضایتم نباشد و مردم نیز آن را دوست نداشته باشند؛ قطعا مسئله را پیگیری خواهم کرد و شکایت قضایی نیز می‌کنم. زیرا بیش از دو سوم کار توسط من و تیم من کارگردانی شده است.

سریال دولت مخفی به کارگردانی عبدالحسن برزیده و با حضور بازیگرانی همچون پژمان بازغی، لاله اسکندری، علی اوسیوند، سعید داخ، مهدی صبایی، کاوه خدا‌شناس، مریم بوبانی، سام درخشانی، مهتاج نجومی، امیر آتشانی، هادی قمیشی، مریم سلطانی، کریم خودسیانی، محمدرضا رهبری، ابراهیم برزیده، مجید عبدالعظیمی، مهتاب شکریان، جواد صارمی، شهروز ابراهیمی، مهدی جعفری، محمد فعلی، امیرحسین همتی، حسین توشه، مجتبی رجبی معمار، امیر حسین رحمی، روح الله کمانی، امیر حسین طالبی، محسن نبوی، مبین رستگار، بهروز قادری، فرهاد بشارتی و هنرمندان خردسال آرمیتا مرادی، سونیا اسپهرم و آندیا سیفی ساخته شده است.

داستان این سریال به این شرح است: پژمان بازغی از بازیگران اصلی سریال «دولت مخفی» که نقش سعید را برعهده دارد، از جوانان جنوب کشور است و پدرش با شروع جنگ مفقود می‌شود. او برای نجات جان بقیه اعضای خانواده، آن‌ها را به شمال کشور می‌برد، اما خودش به جبهه برمی‌گردد و دائم بین جبهه و شمال کشور در رفت و آمد است تا این‌که در عملیاتی به اسارت درمی‌آید و بعداز آن ماجراهای زندگی سعید را در اردوگاه‌های عراقی خواهیم دید.

لاله اسکندری نیز در این سریال دفاع مقدسی نقش پروانه را بازی می‌کند، دختری که سعید به او علاقه دارد اما هر بار که این دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند، اتفاقی مانع ازدواج آن‌ها می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز