خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تودیع و معارفه ضرغامی و سرفراز / ۴ /؛

سرافراز: صداوسیما باید به سمت رسانه تعاملی حرکت کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۱۰

باید به سمتی حرکت کنیم که رسانه ملی تبدیل به رسانه تعاملی شود / باید چابک‌سازی در سازمان شکل بگیرد و نیروی انسانی کارآمد مورد استفاده قرار بگیرد و با اصلاح گردش کار؛ تولیدات برون‌سپاری شود / باید جایگاه صداوسیما در سبد مردم افزایش پیدا کند.

رئیس جدید سازمان صداو سیما معتقد است که امروز مولفه‌های قدرت در دنیا تغییر کرده و قدرت بمب هسته‌ای جای خود را به قدرت ارتباطات و پردازش اطلاعات داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد سرافراز در مراسم معارفه خود در سخنانی گفت: امروز قدرت ارتباطات و پردازش اطلاعات حرف اول را می‌زند و کشورهای غربی نیز می‌خواهند از این قدرت استفاده کنند و تسلط تضعیف شده‌ی خود را به دنیا بازگردانند.

وی ادامه داد: امروز دولت‌های غربی با ابزارهای مدرن همچون شبکه‌های تلویزیونی اینترنت و سایر ابزارهای ارتباطی به دنبال آن هستند که بجای آنکه مردم دنیا را بکشند؛ آنها را بشناسند؛ کشف کنند؛ تسخیر کنند و فکرشان را به دست بگیرند و بر آنها مسلط شوند.

سرافراز با اشاره به اینکه امروز مردم وقت زیادی را برای استفاده از رسانه اختصاص می‌دهند؛ گفت: امروز در آمریکا هر فرد بیش از ۱۱ ساعت از وقت خود را به تلویزیون اینترنت و سایر رسانه‌ها اختصاص می‌دهد و این میزان؛ دو سوم زمانی‌ست که هر فرد در روز بیدار است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید به سمت برون‌رفت از مشکلات حرکت کنیم تا در دنیا در وضعیت انفعال نمانیم؛ گفت: باید وزن و جایگاه صدا وسیما و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و برنامه‌های آن در سبد مردم افزایش پیدا کند. همچنین باید صداوسیما در مسیر تبدیل شدن به یک رسانه اسلامی با رسالت جهانی گام بردارد. به همین دلیل امروز ما نیاز داریم که به راه‌حل‌های جدیدی حرکت کنیم.

وی درباره بحثنیروی انسانی در صداوسیما نیز گفت: باید یک چابک‌سازی در سازمان صداوسیما شکل بگیرد و نیروی انسانی کارآمد در صداوسیما مورد استفاده قرار بگیرد و با یک اصلاح گردش کار؛ تولیدات برون‌سپاری شود.

وی ادامه داد: باید ضمن توجه به کمیت و کیفیت در برنامه‌های صداوسیما به سمتی حرکت کنیم که رسانه ملی تبدیل به یک رسانه تعاملی شود و اولین راهکار آن این است که برنامه‌های شبکه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنیم که مخاطبان ما هر ساعتی که دوست داشتند بتوانند برنامه‌ها را نگاه کنند زیرا امروز این مخاطبان هستند که تعیین می‌کنند چه برنامه‌ای را نگاه کنند.

سرافراز با اشاره به تحولات منطقه در ده سال اخیر؛ از حمله آمریکا به عراق و افغانستان، انتخابات سال ۸۸ و بیداری اسلامی به‌عنوان مهمترین اتفاقات سال‌های اخیر یاد کرد و افزود: امروز یک مقاومت و بیداری جدید در منطقه شکل گرفته و حتی جریان‌های اهل سنت اصیل در دنیا به مقابله با تکفیری‌ها برخاستند و ما باید به این تحولات توجه جدی بکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز