خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی صدا و سیما منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۹۸

رئیس سازمان صدا و سیما با صدور حکمی رضا خاشعی را به سمت ریاست مرکز نظارت و ارزیابی این سازمان منصوب کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما با صدور حکمی رضا خاشعی را به سمت ریاست مرکز نظارت و ارزیابی این سازمان منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، محمد سرافراز در این حکم بر مولفه‌هایی نظیر تربیت نیروی متخصص برای نظارت و ارزیابی محتوای برنامه‌ها، رصد و پایش محیط و اطلاع از پیام‌های القایی دشمن، همچنین توجه جدی به پیام برنامه‌ها برای مخاطب و مشخص کردن تناسب زمان پخش برنامه‌ها در جدول پخش شبکه‌ها با توجه به نیاز مخاطب تاکید کرده است.

متن حکم رئیس رسانه ملی به این شرح است:

جناب آقای رضا خاشعی

نظر به مراتب، تعهد، توانمندی‌ها و سوابق مفید و موثر جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «رئیس مرکز نظارت و ارزیابی» منصوب می‌شوید.

با توجه به جایگاه و نقش خطیر رسانه ملی و تاثیرات عمیق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن در جامعه، انتظار می‌رود با طراحی و اجرای «ساز و کار عالمانه نظارت و ارزیابی برنامه‌ها» براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اسناد فرهنگی نظام و «ضوابط و شاخص‌های مدون رسانه ملی»، با اتخاذ تدابیر مناسب و شیوه‌های موثر، اهداف و ماموریت‌های مشروحه ذیل را به نحو مطلوبی محقق نمایید:
۱. رصد دائمی و نظارت ارزیابی مستمر تمام برنامه‌های صداوسیما پس از پخش و ارائه گزارش‌های به موقع و متناسب با سطح اهمیت و اولویت موضوع.
۲. اهتمام ویژه به تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص، مومن، مسلط و مسلح به آخرین روش‌ها و فناوری‌های «نظارت و ارزیابی محتوا و پیام برنامه».
۳. رصد و پایش محیط و اطلاع از پیام‌های القایی دشمن، ارزیابی دقیقِ اهداف، برنامه‌ها و تاثیرات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، قومی، و مذهبی این برنامه‌ها و میزان تاثیر پذیری مخاطبان بالفعل و بالقوه رسانه از این برنامه‌ها.

۴. تعیین میزان تحقق و انطباق محتوای برنامه‌ها با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تولید آن‌ها.
۵. تعیین میزان تناسب پیام هر برنامه با برنامه‌های قبل و بعد از آن تناسب با مخاطبان هر شبکه.
۶. تعیین میزان تناسب زمان و مناسبت‌های پخش هر برنامه.
۷. توجه میزان هم ‌افزایی بسته‌های پیام برنامه‌ها و عدم خنثی‌سازی آثار برنامه‌ها توسط یکدیگر.
۸. روندسنجی محتواهای تولید و پخش شده رسانه ملی به منظور بررسی و تعیین آثار عمیق‌تر و بلند مدت آن‌ها.
۹. تهیه گزارش‌های نویه‌ای از ساختار و محتوای برنامه‌های روتین و ارائه پیشنهاد به منظور تداوم، اصلاح یا قطع پخش آن‌ها.
ضمن آرزوی توفیق روزافزون جنابعالی در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، لازم می‌دانم از خدمات ارزشمند جناب آقای خیامی در مدت تصدی ریاست مرکز نظارت و ارزیابی قدردانی کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز