خبرگزاری کار ایران

مراجع در دیدار با رئیس‌ صداوسیما تاکید کردند:

اعتماد مردم؛ مهم‌ترین سرمایه صدا و سیماست

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۱۵

اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه صدا و سیماست، از این رو برنامه‌های رسانه که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است باید تابع فرهنگ اسلامی باشد و شرط مهم آن آموزش همه نیروهاست.

رئیس سازمان صداوسیما با حضور در شهر مقدس قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با شماری از مراجع و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد سرافراز؛ روز گذشته(۱ اسفند) پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی، نوری همدانی و همچنین تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، رئیس جامعه مدرسان حوزه علمیه، مدیرحوزه‌های علمیه و دبیر شورای عالی حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار به نقش مهم صدا و سیما در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه صدا و سیماست، از این رو برنامه‌های رسانه که متعلق به جمهوری اسلامی ایران است باید تابع فرهنگ اسلامی باشد و شرط مهم آن آموزش همه نیروهاست.

وی با اشاره به خطر جریان‌های تکفیری و برنامه اسلام‌ستیزی و شیعه‌ستیزی آن‌ها افزود: افشای این جریان‌ها باید به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در همه برنامه‌ها بدان توجه شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی هم مسئولیت صدا و سیما را همسو با گسترش معارف اسلامی دانست و گفت: تعظیم شعائر اسلامی باید همواره در برنامه‌های رسانه ملی بدان توجه شود.

وی صداوسیما را رسانه‌ای عمومی و به منزله مدرسه و دانشگاه برشمرد و افزود: همه کسانی که در این رسانه فعالیت می‌کنند باید به اهمیت کار خود و تاثیر آن در جامعه آگاه باشند.

آیت‌الله جوادی آملی هم مهم‌ترین پیام صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در همه برنامه‌ها توجه به مبدا آفرینش و خلقت دانست و افزود: ساخت برنامه‌های عالمانه باعثرشد و آگاهی جامعه می‌شود.

وی مردم را ستون و نگهدارنده نظام اسلامی دانست و گفت: رسانه باید به این ستون‌های نظام توجه جدی کند.

آیت‌الله نوری همدانی هم وظیفه صدا و سیما را معرفی درست و دقیق انقلاب اسلامی و نشان دادن جنایات غرب بیان کرد و بر ارتباط بیشتر صداوسیما با علما و نخبگان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی؛ اعتماد عمومی را سرمایه رسانه ملی ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیما باید از این سرمایه به منظور ارتقای دینی جامعه استفاده کند.

در این دیدارها بر تعامل و همکاری حوزه‌های علمیه با سازمان صدا و سیما تاکید شد. رئیس رسانه ملی هم ضمن بیان گزارش کاملی از فعالیت‌های این رسانه در سه ماه گذشته، ساماندهی شبکه‌های موجود را از مهم‌ترین اقدامات این مدت دانست و گفت: زمینه‌سازی برای برگزاری پرشور‌تر اربعین حسینی و برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه مراسم ۲۲ بهمن از جمله اقدامات رسانه ملی در این ایام بوده است.

وی؛ رسانه اسلامی با رسالت جهانی را شعار دوره جدید رسانه ملی دانست و با اشاره به تاثیر برنامه‌های صدا و سیما بر تحولات منطقه گفت: همگرایی برای مقابله با حرکت شیطانی تروریست‌های منطقه نمونه‌ای موفق از کار رسانه ملی و کشورهای دیگر بوده است.

رئیس سازمان صدا و سیما، ماموریت اصلی رسانه ملی را ترویج دقیق دین و تقویت معارف دینی و تسری آموزه‌های دینی بر برنامه‌های مختلف رسانه ملی برشمرد و با اشاره به محدودیت بودجه سازمان برای ساخت برنامه فاخر گفت: برخی سریال‌های ارزشمند دینی آماده تولید است که به دلیل محدودیت بودجه متوقف مانده است.

سرافراز با اشاره به ایجاد شبکه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی تصریح کرد: برای حفظ جایگاه صدا و سیما در سبد رسانه‌ای مردم توجه به بودجه این سازمان ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز