خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد:

پیوست فرهنگی موضوع عجیبی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۳۷

پیوست فرهنگی موضوع عجیبی نیست و منظور از آن حفظ فرهنگ، دین و اخلاق است تا بتوانیم از مخاطرات فضای مجازی در امان باشیم و این وظیفه قطعا تنها به گردن دولت نیست و برعهده تک تک افراد جامعه است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان این که صادرات نرم افزار باید به ۲ میلیارد دلار برسد گفت: سیاست حمایت از صادرات را به جلسه شورا می‌بریم.

به گزارش ایلنا، محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور صبح امروز در افتتاحیه دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و دیجیتال دو خاصیت را برای این نمایشگاه برشمرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی باعثتوسعه اقتصاد در حوزه فناوری اطلاعات می‌شود و با توجه به توانمندی داخل در این حوزه به یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه توانمندی بی نظیری در سطح بین المللی داریم درباره خصلت دیگر عنوان کرد: توسعه فرهنگ و اخلاق ملی نیز از دیگر مزایای برگزاری این نمایشگاه است و می تواند منجر به توسعه ارتقای محتوای فارسی شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور ادامه داد: اکنون در فضای مجازی سهم محتوای فارسی نسبت به کل محتوا ۸ دهم درصد است درحالی که محتوای انگلیسی ۵۷ درصد از کل محتوای فضای مجازی را شامل می‌شود.

انتظاری با بیان اینکه وظیفه سنگینی برای حفظ هویت ملی داریم گفت: فاصله‌ای که اکنون در این بخش وجود دارد می‌تواند با استفاده از توانمندی داخلی رفع شود.

وی همچنین درباره پیوست فرهنگی ابراز کرد: پیوست فرهنگی موضوع عجیبی نیست و منظور از آن حفظ فرهنگ، دین و اخلاق است تا بتوانیم از مخاطرات فضای مجازی در امان باشیم و این وظیفه قطعا تنها به گردن دولت نیست و برعهده تک تک افراد جامعه است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور واگذاری این نمایشگاه به بخش خصوصی را گامی درست و اصولی دانست و گفت: حضرت امام خمینی(ره) نیز گفته بودند کاری که مردم می‌توانند انجام دهند باید به خود آنها واگذار کنیم و از این جهت وظیفه نظام حمایت از این گونه فعالیت‌ها است.

انتظاری با بیان اینکه طی چند جلسه با اعضای برگزار کننده این نمایشگاه به صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری در نرم افزار رسیدیم، گفت: من به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی باید به فکر توسعه باشم و از این جهت می‌خواهم قولی از دوستان بگیرم تا سیاست‌های حمایتی ما از صادرات رونقی دگر یابد.

وی درباره جزئیات این سیاست حمایتی صادراتی، عنوان کرد: امیدوارم این بسته را در آینده نزدیک به شورای عالی فضای مجازی ببریم که قطعا با حمایت رئیس جمهور مواجه خواهد شد و مصوب می‌گردد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در پایان گفت: از اتاق بازرگانی قول گرفتیم تا شاخص‌های این حوزه را ارتقا بخشد و سال آینده صادرات این حوزه را به دو میلیارد دلار برساند و در این راستا گزارش عملکرد سه ماه به سه ماه را از بخش خصوصی در راستای پیشرفت داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز