خبرگزاری کار ایران

رییس هیات‌مدیره انجمن ریلی کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

واردات واگن‌های چینی دست دوم، سم است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۴۷

واگن‌های دست دوم چینی حداقل بین ۱۵ تا ۳۰ سال عمر کرده‌اند و به مراتب از واگن‌های تولید داخل گران‌تر هستند.

رییس هیات مدیره انجمن ریلی کشور با بیان اینکه ورود واگن‌های چینی به کشور برای تولید داخل سم کشنده ای است، گفت: واگن های دست دوم چینی حداقل بین ۱۵ تا ۳۰ سال عمر کرده اند و به مراتب از واگن های تولید داخل گران تر هستند.

هوشنگ سوهانی‌گر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد بر ادامه واردات واگن‌های دست دوم به کشور، اظهار کرد: در حال حاضر سهم واگن های تولید داخل از شیکه ریلی کشور حدود ۳۰ الی ۳۰ درصد است و ۳۰ تا ۳۵ درصد دیگر واگن های دست دوم ۲۰ تا ۳۰ ساله ای هستند که در چند سال گذشته از کشور آلمان، کره و چین وارد کشور شده اند و مابقی هم واگن هایی قدیمی سال های بسیار دور هستند.

وی با تاکید بر نقش حمایت دولت برای استفاده از تولیدات داخل، گفت: کشوری مانند ترکیه که توانست در مدت زمان کوتاهی شبکه ریلی خود را گسترش دهد، ۸۰ درصد سرمایه گذاری اش را از دولت در قالب تسهیلات تامین کرد این در حالی است که در ایران دولت چوب لای چرخ بخش خصوصی می گذارد و بانک ها بدون دریافت حق العمل هیچ کمکی به صنایع نمی کنند.

سوهانی گر با بیان اینکه هر چیزی که دستوری باشد، جواب نمی دهد، گفت: در هر بخشی که دولت بخواهد دستور خود را اعمال کند، نمی تواند نتیجه بگیرد و در حال حاضر باید به صنعت ریلی داخل اعتماد کند.

وی ادامه داد: صنعت ریلی کشورمان از پتانسیل بالایی برخوردار است و تنها آن مشکل آن عدم نقدینگی است که حمایت بانک ها رامی خواهد اما بانک ها هیچ توجهی به این صنایع کشور ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز