خبرگزاری کار ایران

محجوب در گفت‌و‌گو با ایلنا:

عملکرد شرکت مخابرات سوداگرانه است / پیشنهاد بازگرداندن شرکت مخابرات به وزارت ارتباطات را داده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۷۸۱

در واگذاری مخابرات حتی در حوزه حاکمیتی و غیر حاکمیتی دقت لازم به عمل نیامده است. برخی عملکردهای شرکت مخابرات نیز به شدت مورد انتقاد است.

دبیرکل خانه کارگر معتقد است که عملکرد شرکت مخابرات سوداگرانه است و مسئولان این نهاد تنها نگاه سوداگرانه به این شرکت دارند که قطعا مجلس نیز با چنین رویکردی برخورد خواهد کرد.

علیرضا محجوب نماینده تهران در گفت‌و‌گو با خبرگار ایلنا در ارتباط با انتقادهای وارده به عملکرد مخابرات گفت: به نظر ما در واگذاری مخابرات حتی در حوزه حاکمیتی و غیر حاکمیتی دقت لازم به عمل نیامده است. برخی عملکردهای شرکت مخابرات نیز به شدت مورد انتقاد است. در حال حاضر شاهد هستیم که تلفن‌های سیمی را کاملا محو کرده‌اند. حتی در خود مجلس هم تلفن‌های عمومی را با این بهانه که می‌خواهند بهتر آن را بیاورند محو کردند. مسئولان محترم مخابرات باید در جریان باشند که تلفن‌های غیر سیمی تقویت شده است اما هیچ تقویتی در مسیر تلفن سیمی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: به بیان دیگر عملکرد شرکت مخابرات تنها به مسیر پردرآمد موبایل و تلفن‌های همراه معطوف است. اینگونه فعالیت کردن به معنای این است که به مخابرات تنها به عنوان یک مجموعه درآمدی نگاه می‌شود. ظرف دو سال گذشته در این شرکت تنها سرمایه گذاری صورت گرفته است و به دنبال سود حاصل کردن بوده‌اند.

دبیر کل خانه کارگر با تاکید بر اینکه مجموعه این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که مخابرات در مسیر خود فعالیت نمی‌کند، تصریح کرد: ما مخالف سود بردن نیستیم ولی مخالف سوداگری هستیم. نباید سود که عارضه طبیعی فعالیت‌های بخش خصوصی است با سوداگری مخلوط شود. مطمئن باشند که با سوداگری برخورد خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین در ادامه افزود: مضافا بر اینکه اصل رقابت نیز در واگذاری این شرکت خدشه دار شده است. شورای رقابت باید واکنش کافی در این مورد نشان بدهد. موضوع رقابت به موضوعات مختلف باز می‌گردد و تنها شامل خودرو نیست. ما امروز می‌بینیم که رقابت در این بخش وجود ندارد. در بسیاری از کشورهای دنیا خصوصوی سازی با رقابت حاصل شده است. نهادهای ثابت مثل تلفن سیمی از سوی دولت‌ها حفظ شده است چراکه خدمات اصلی و عمومی مردم هستند و هزینه‌های آن را از طریق مالیات و وضع عوارض بر شرکت‌های مخابرات گرفته می‌شود.

محجوب ادامه داد: امروز هم به نظر ما شرکت مخابرات سهم عمومی و فعالیت‌های عمومی را مصادره به نفع خود کرده است و برای کاهش هزینه‌ها مرتبا خدمات بخش سیمی را کاهش می‌دهد و این علیه کشوری است که سرمایه گذاری عظیمی در بخش سیمی داشته است و شرکت مخابرات چون سوداگرانه به موضوع نگاه می‌کند متوجه نیست که هرچه بتوانیم مردم را به استفاده از تلفن سیمی تشویق کنیم برای هزینه‌های سرمایه گذاریمان بهتر است.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: این مجموعه نشان می‌دهد که جهت گیری شرکت مخابرات سوداگرانه است و با فعالیت‌هایی که به آن متعهد است مغایرت دارد.

دبیرکل خانه کارگر در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال بازگرداندن شرکت مخابرات به مجموعه وزارت ارتباطات وجود دارد یادآور شد: ما امسال در جریان بررسی لایحه بودجه پیشنهاد این موضوع را دادیم و این پیشنهاد مطرح شد اما برای رای گیری در مورد این پیشنهاد تنها ۲۴ ثانیه زمان اختصاص داده شد که ما از رییس وقت جلسه در این مورد گله کردیم. به همین علت می‌توان گفت که عزم این بازگرداندن در مجلس نیز وجود داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز